Akcjonariusze Kino Polska uchwalili wypłatę 1 zł dywidendy na akcję z zysku za 2014 rok i lata poprzednie. Dzień dywidendy ustalono na 30 czerwca, a termin jej wypłaty na 14 lipca 2015 r. W zeszłym roku na ten cel przeznaczono 0,45 zł na akcję, co dało stopę w wysokości 2,76 proc. We wcześniejszych dwóch latach dywidenda wyniosła za każdym razem 0,50 zł – stopa 6,23 proc. i 2,13 proc. Natomiast w 2012 roku było to podobnie jak w tym roku 1 zł. Wówczas dało to stopę na poziomie 12,47 proc.>> Historię dywidend Kino Polska sprawdzisz tutaj
W tym roku na dywidendę trafi łącznie 19,8 mln zł. Ubiegły rok grupa zakończyła spadkiem wyników. Przychody skurczyły się o 6 proc. w skali r/r do 102,4 mln zł. Natomiast zysk EBIT spadł o 28 proc. do 16,1 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej o 36 proc. do 13,6 mln zł.
Pierwszy kwartał przyniósł poprawę wyników. Przychody wzrosły o 14 proc. Złożył się na to między innymi 8-proc. wzrost wpływów z tytułu emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych, a także o 46 proc. wyższe przychody ze sprzedaży praw licencyjnych. Spółce przybyło również nowe źródło dochodów, za sprawą TV Okazje Sp. z o.o. We wrześniu 2014 r. Kino Polska nabyła 80 proc. udziałów tego telesprzedażowego startupu. Wyższa oglądalność kanałów Kino Polska Muzyka i FilmBox Basic pomogły zwiększyć przychody reklamowe grupy o 10 proc. do 4,4 mln zł. Zysk EBIT zwiększył się o 31 proc. do 5,3 mln zł. Na czysto zarobek wyniósł 4,6 mln zł (+41 proc.). Marża EBITDA Grupy za okres styczeń-marzec 2015 r. sięgnęła zaś 9,8 mln zł (18-proc. wzrost r/r). Na koniec marca środki pieniężne i ich ekwiwalenty stanowiły 19,3 mln zł wobec 22,3 mln zł na koniec 2014 r.>> Zobacz szczegółowe omówienie wyników za I kwartał
W tym roku akcje spółki zyskały 14 proc. wobec 5-proc. zwyżki indeksu WIG. W skali roku mamy jednak do czynienia z przeceną sięgającą 16 proc. Z kolei 3-letnia stopa zwrotu jest na 112-proc. plusie.