Zarząd Kino Polska przyznał, że po zakończeniu pierwszej połowy roku nie widzi zagrożenia dla realizacji całorocznej prognozy. Zakłada ona 42 mln zł zysku na poziomie EBITDA. Należy dodać, że spółka w maju ścięła własne szacunki z 55 mln zł. Obniżenie prognozy w dużej mierze wiązało się z następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów nowopowstałej platformy. To wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o około 35 proc.
– Operacyjnie grupa rozwija się zgodnie z planem. Wciąż odczuwamy efekt spadku liczby klientów jednej z czołowych platform cyfrowych, ale wpływ tego czynnika jest mniejszy niż we wcześniejszych kwartałach. Sytuacja innych platform jest stabilna i nie widać istotnych zmian. – powiedział Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska.
Prezes poinformował, że oglądalność Stopklatka TV na koniec roku może przekroczyć 1 proc. udziałów, co miałoby przełożenie na szybsze osiągnięcie przez ten projekt progu rentowności. Jego zdaniem w przyszłym roku Stopklatka TV będzie już projektem rentownym. W ocenie zarządu Kino Polska, odbicie na rynku reklamy będzie miało charakter trwały i wzrostów należy oczekiwać również w 2015 roku. Także w przyszłym roku spółka zamierza zwiększyć zasięg kanałów z rodziny Filmbox.
Jest też deklaracja w sprawie dywidendy. W zeszłym roku na ten cel poszło 0,45 zł na akcję. Teraz dąży do wypłaty 1 zł, co przy obecnym kursie dałoby stopę na poziomie prawie 9 proc.
– Z uwagi na ograniczenia natury prawnej nie mogliśmy wypłacić wyższej dywidendy za rok 2013. Pracujemy nad rozwiązaniami, które umożliwią nam wypłatę dywidendy za rok 2014 na poziomie zgodnym z naszą polityką dywidendową, a więc 1 zł. – zaznacza prezes Kino Polska.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,02 przy średniej dla sektora 1,47 >> Analizę wskaźnikową Kino Polska uwzględniającą wyniki za II kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
W I półroczu tego roku spółka zarobiła na czysto 43,3 mln zł wobec 10,3 mln zł. Spadły natomiast przychody z 55,4 mln zł do 48,6 mln zł. Grupie udało się jednak o 30 proc. zwiększyć przychody z działalności emisyjnej. Miało to związek z przejęciem pod koniec 2013 roku spółki Filmbox International Ltd., właściciela kanałów filmowych z rodziny FilmBox. Natomiast o ponad 21 proc. zwiększyły się także wpływy z reklam, głównie dzięki znacznemu wzrostowi ilości sprzedanej przestrzeni reklamowej.
W czwartek akcje Kino Polska zachowują się stabilnie. Jednak od początku roku mocno straciły na wartości – giełdowa wycena jechała ponad 60 proc.