
Maciej Popowicz (po lewej) i Arkadiusz Pernal (po prawej), założyciele Ten Square Games
Ten Square Games to producent i wydawca gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółkę jeszcze w 2011 roku założyli Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal – twórcy serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free to play. Spółka specjalizuje się w grach o tematyce hobbystycznej. Najnowsza gra Fishing Clash już w pierwszych miesiącach po premierze osiągnęła globalny sukces i zdystansowała wcześniejszą produkcję wrocławskiego studia – Let’s Fish, która do tej pory była najpopularniejszą na świecie grą wędkarską.
– Wydaliśmy już około 200 gier. Są to projekty bardzo zróżnicowane pod względem wielkości i skali, ale na wszystkich zarabiamy pieniądze. To efekt naszego modelu biznesowego i skutecznego zastosowania wypracowanych narzędzi Business Intelligence oraz wiedzy dotyczącej skutecznej monetyzacji. Warto podkreślić, że nasza spółka jest rentowna od samego początku swojej działalności. – powiedział Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.
– Wejście na giełdę umożliwi nam rynkową wycenę biznesu i dalszą budowę jego wartości. W naszej branży najważniejsi są zmotywowani i wykwalifikowani ludzie. Chcemy wykorzystać upublicznienie spółki, żeby jak najbliższej związać ich z Ten Square Games. – dodał wiceprezes Arkadiusz Pernal.
Przedstawiony w prospekcie program motywacyjny zakłada kontynuację dynamicznego wzrostu wyniku EBITDA w kolejnych latach. Program zakłada wypracowanie 26 mln zł zysku EBITDA w 2018 r. i 31,5 mln zł w 2019 r. W ostatnich dniach cele zostały podniesione – pierwotnie zakładały osiągnięcie wyniku EBITDA w wysokości odpowiednio 22 mln zł i 27,5 mln zł.
– Podniesienie celów programu motywacyjnego w ostatnich dniach przed zatwierdzeniem prospektu to efekt świetnych wyników Fishing Clash. Zakładaliśmy, że będzie to sukces, ale przyjęcie gry i generowane przychody znacząco przekraczają nasze założenia. – podkreślił Arkadiusz Pernal.
Zgodnie z wstępnymi szacunkami Spółki, w samym marcu gra Fishing Clash wygenerowała przychody na poziomie 3,8 mln zł – to o 70 procent więcej niż wynik osiągnięty w poprzednim miesiącu. Dla porównania warto dodać, że miesięczne przychody generowane przez Let’s Fish wynosiły maksymalnie 1,4 mln zł.