
Children of Morta. Fot. mat. prasowe
Amerykańsko-irańska gra studia Dead Mage zdobyła uznanie. Branżowi recenzenci zgodnie przyznają produkcji oceny w okolicy 8-9 w dziesięciostopniowej skali. W serwisie Metacritic póki co, jest tylko 6 recenzji, ale wszystkie chwalą grę, a średnia ocen wynosi obecnie 85/100. Media gamingowe pozytywnie oceniają mechanikę gry, świetny scenariusz, ciekawe postaci, oprawę audiowizualną oraz długość rozgrywki. Wśród wad wymieniają ograniczenia trybu kooperacji do 2 osób oraz okazjonalne grindowanie (mozolne levelowanie) postaci.
Z premierą Children of Morta 11 bit studios wiąże spore nadzieje i liczy, że gra powtórzy sukces finansowy Moonlightera. Według Grzegorza Miechowskiego, amerykańsko-irańska produkcja będzie kolejnym, bardzo ważnym etapem w rozwoju pionu wydawniczego 11 bit publishing, którego znaczenie rośnie z roku na rok. Firma mocno wierzy, że Children of Morta odniesie co najmniej podobny sukces jak Moonlighter.
30 sierpnia, czyli 4 dni przed premierą wydawca pochwalił się, że gra przekroczyła liczbę 200 tys. osób, które dodały tytuł do swojej wishlisty w serwisie Steam. Obecnie gra zajmuje 6. miejsce na liście Steam Global Top Sellers.
Children of Morta to gra łącząca elementy RPG, rougelike’a i narracyjnej przygodówki w pixelartowej oprawie wizualnej. Produkcja opowiada historię dzielnej rodziny Bergsonów, strażników góry Morta, która stara trzymać się razem w obliczu mroku stopniowo pochłaniającego świat wokół. Za grę odpowiedzialne jest niezależne studio Dead Mage, natomiast 11 bit studios pełni rolę wydawcy. Produkcja gry została częściowo sfinansowana poprzez kampanię na platformie Kickstarter, gdzie uzbierano ponad 100 tys. dolarów.
Udana premiera gry wsparła notowania 11 bit studios. W efekcie wtorkowa sesja była czwartą z rzędu zakończoną na plusie. Notowania warszawskiego producenta gier urosły dziś o 2,16 proc. do 425 zł. Kluczowym oporem pozostaje 430 zł, czyli poziom, który w lipcu i kwietniu br. skutecznie zatrzymał kupujących.