
(Fot. spółka)
– Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) w Polsce przyspieszył do 10 proc. r/r w pierwszym kwartale, ponownie przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej. Wskaźnik zwiększył się do 13,6 mld zł – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
– Allegro dobrze rozpoczęło rok, a GMV w Polsce przyspieszyło tempo wzrostu do 10 proc. r/r w pierwszym kwartale. Lepsza monetyzacja w połączeniu z bieżącymi inicjatywami w zarządzaniu kosztami wciąż procentują, pomagając napędzać wzrost skorygowanego zysku EBITDA do prawie 37 proc. r/r w pierwszych trzech miesiącach roku, które zwykle są spokojnym sezonem dla branży – skomentował CFO Jon Eastick, cytowany w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w I kw. br. o 6,6 proc. r/r do 2,48 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 21,8 proc. r/r do 2,08 mld zł.
– Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 21,8 proc. r/r do 2,1 mld zł w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dzięki rosnącemu GMV oraz ciągłej poprawie prowizji od sprzedaży (take rate) i przychodów z działalności reklamowej – czytamy dalej w materiale.
Take rate w Polsce poprawił się o 1,15 pkt proc. i wyniósł 12,18 proc. w I kw. 2024 r., podano w prezentacji wynikowej.
– Nieustannie rosnąca liczba ofert w świetnych cenach zwiększa lojalność klientów i częstotliwość zakupów. Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce wzrosła ósmy kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,8 mln na koniec marca. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 5,8 proc. r/r do 3 790 zł rocznie – napisano też w komunikacie.
Platforma Allegro.sk z sukcesem wystartowała na Słowacji, debiutując niecały rok po Allegro.cz w Czechach i za jedną piątą kosztu czeskiej premiery. Allegro osiągnęło 19,9 mln aktywnych kupujących w regionie, podano także.
– Jesteśmy mocni w Polsce i coraz silniejsi za granicą po udanym starcie Allegro.sk na Słowacji. Obecnie mamy już 20 mln aktywnych kupujących w całym regionie, z czego ponad 5 mln poza Polską. I nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Dzięki Allegro.cz i Allegro.sk zwiększyliśmy pulę naszych potencjalnych klientek i klientów o łącznie około 16 mln, a uruchamiając nasze platformy w 5 nowych krajach, w których już działamy, zamierzamy prawie podwoić 38-milionową bazę potencjalnych klientów, którą mamy w Polsce – powiedział prezes Roy Perticucci.
Allegro oczekuje 10-11 proc. wzrostu r/r GMV w Polsce, skoryg. EBITDA – o 26-29 proc. w II kw.
Grupa Allegro spodziewa się wzrostu GMV – czyli całkowitej wartości brutto sprzedanych towarów – z działalności w Polsce w przedziale 10-11 proc. r/r w II kw. 2024 r., przy wzroście przychodów o 22-24 proc. i skorygowanego zysku EBITDA o 26-29 proc. r/r.
– W drugim kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 10-11 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 22-24 proc. i skorygowanego zysku EBITDA o 26-29 proc. r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej wzrośnie w drugim kwartale o 3-6 proc. r/r, przychody będą o 21-25 proc. niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 130-150 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 140-150 mln zł w Polsce i 25-35 mln zł za granicą – czytamy w komunikacie.
– W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 9-10 proc. r/r w drugim kwartale, a przychodów w przedziale 11-14 proc. r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 22-27 proc. wyższy r/r, zaś skonsolidowany capex spodziewany jest na poziomie 165-185 mln zł – czytamy dalej.
W I kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 706,2 mln zł w I kw. 2024 r. (wzrost o 33 proc. r/r), przy czym dla działalności w Polsce 820,2 mln zł (wzrost o 36,6 proc. r/r). GMV wyniosła w tym okresie 14,31 mld zł (wzrost o 8,9 proc. r/r), zaś w Polsce – 13,57 mld zł (+10 proc. r/r).
Capex wyniósł w I kw. br. 125,5 mln zł na poziomie Grupy, w tym 115,3 mln zł w Polsce.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.