Kurs akcji BoomBit zanurkował. Spółka miała 1,53 mln zł straty netto w III kw. 2019 r.

Omawiane walory:

BoomBit odnotował 1,53 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2019 r. wobec 0,2 mln zł straty rok wcześniej. Kurs akcji producenta gier mobilnych spada przed południem o ok. 18 proc.

Boombit, wyniki,strata,gry

Marcin Olejarz, prezes Boombit.

Strata operacyjna wyniosła 1,62 mln zł wobec 0,33 mln zł straty w roku poprzednim. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,82 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 6,06 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2019 r. spółka miała 2,95 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,27 mln zł zysku w roku poprzednim, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 37,03 mln zł w porównaniu z 27,01 mln zł rok wcześniej.

– Po III kwartałach zysk EBITDA Grupy BoomBit wyniósł 1,2 mln zł, natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto Grupa zanotowała stratę (odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł). Wydatki na user acquisition w 3 kwartałach 2019 zamknęły się kwotą 10,4 mln zł – czytamy w komunikacie.

>> Promocja: tylko do końca listopada 12 miesięcy abonamentu w cenie 6! >> Sprawdź co zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Najważniejszymi grami Grupy BoomBit, generującymi w 3 kwartałach 2019 największe przychody, są gry w formule GaaS: Tanks A Lot!, Darts Club oraz Idle Coffee Corp, które przyniosły w omawianym okresie łącznie ok. 25 mln zł przychodów (ok. 68 proc. łącznych przychodów Grupy w tym okresie). Łącznie gry GaaS wygenerowały 27,8 mln zł przychodów w 3 kwartałach 2019 (ok. 75 proc. łącznych przychodów Grupy). Główne źródła przychodów Grupy to mikropłatności w grach oraz sprzedaż cyfrowych kopii (ok. 20 mln zł i 54 proc. udziału w przychodach) oraz reklamy w grach (ok. 15,7 mln zł i 42 proc. udziału w przychodach). Pod względem geograficznym największy udział w przychodach ma Ameryka Północna (39 proc. udziału), Europa (35 proc.) oraz Azja (21 proc.). 

Grupa BoomBit rozpoczęła także proces optymalizacji struktury kosztowej. Proces ten dotyczy w szczególności obszaru HR. 

– Nadrzędnym celem procesu optymalizacji kosztowej jest dostosowanie zasobów osobowych do aktualnych potrzeb firmy oraz cyklu życia projektów. Koncentrujemy się obecnie na najbardziej perspektywicznych tytułach, które w kolejnych miesiącach przyczynią się do zwiększenia naszej bazy przychodowej oraz generowanych przepływów pieniężnych – powiedział członek zarządu BoomBit ds. finansowych Marek Pertkiewicz. 

– Ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej oraz wysoki poziom wydatków na user acquisition oraz jednorazowe koszty związane z IPO,  na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju Grupy. Jestem przekonany, że nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej w Grupie przyniosą pozytywne efekty – podsumował prezes Marcin Olejarz.  

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT BoomBit, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Na parkietach króluje kolor zielony, negatywnie wyróżnia się CCC

    Inwestorzy giełdowi odłożyli bliskowschodni konflikt na półkę "tematów zapomnianych". Na parkietach króluje kolor zielony. Warszawski WIG20 rośnie o 1,2 proc., odreagowując trzydniowe spadki. I tylko mocna przecena CCC kładzie się cieniem na tej poprawie nastrojów.

  • Irański atak na GPW i udany debiut Plantwear

    Ostrzelanie przez Iran amerykańskich baz w Iraku popsuło nastroje na GPW i wielu innych rynkach akcji. Mocno na wartości traci nie tylko WIG20, tradycyjnie najbardziej wrażliwy na impulsy płynące z rynków globalnych, ale również sWIG80, który jeszcze rano poprawił swoje wczorajsze 16-miesięczne maksima. Nie mniej jednak jest jeszcze cień szansy, że indeksom uda się odrobić straty.

  • WIG20 próbuje odbijać, w grze BoomBit i 11 bit studios

    W czwartek WIG20 próbuje odbijać w górę po serii 7. kolejnych spadkowych sesji. Duże wyprzedanie sugeruje, że może to się udać. Na szerokim rynku w centrum uwagi znalazły się spółki BOOMBIT i 11 bit studios.

  • BoomBit z lekką poprawą przychodów w listopadzie. Kurs akcji odbija

    BOOMBIT osiągnął w listopadzie przychody w wysokości 3,66 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. m/m. Gry w modelu GaaS wygenerowały przychody na poziomie 2,9 mln zł, natomiast pozostałe gry (non GaaS) osiągnęły 0,76 mln zł przychodów. W czwartek kurs akcji producenta gier rośnie o blisko 7 proc.

  • Czerwono na GPW: banki w odwrocie, Boombit na dnie

    Na GPW zrobiło się czerwono, a WIG20 ponownie jest w ogonie europejskich indeksów. Mocno w dół ciągnie go silna przecena akcji banków z PKO BP na czele. Fatalne wyniki kwartalne BOOMBIT podcinają natomiast gałąź zaufania do notowanych w Warszawie spółek gamingowych.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR