Znamy już wyniki sprzedażowe za grudzień potentatów z sektora modowego. Po odzieżowym LPP, które zanotowało ledwie 5-proc. dynamikę w ujęciu r/r, w środę karty odkrył obuwniczy CCC. Tu dynamika wyniosła 42 proc., co zaowocowało uzyskaniem 228,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Sam kanał sprzedaży detalicznej dostarczył 222,4 mln zł, notując 38,4-proc. wzrost. W całym 2014 roku łącznie wartość sprzedaży zwiększyła się o 22,4 proc. do 2,011 mld zł, a w detalu o 23,3 proc. do 1,93 mld zł.
W niedawnej rekomendacji, zalecającej akumulację akcji CCC, analitycy DM mBanku podkreślali, że warunki pogodowe w IV kwartale były negatywnym czynnikiem dla generowanych przychodów. Jednocześnie zaznaczono, że pomimo tego, spółka przez długi okres realizowała sprzedaż towarów po pełnej cenie, dzięki czemu była w stanie osiągnąć wysoką marżę brutto na sprzedaży.
– Oczekujemy, że przy zachowaniu dobrej kontroli kosztów SG&A, spółka CCC powinna zaraportować oczyszczony zysk netto na poziomie 88,6 mln zł w IV kwartale 2014 r. oraz 204 mln zł w 2014 roku. – prognozuje biuro.
W 2013 roku spółka miała na koncie nieco ponad 125 mln zł czystego zysku. DM mBank zakłada na 2015 rok około 20-proc. wzrost zysku netto do 243 mln zł. Natomiast DM BPS, który niedawno wydał rekomendację ze wskazaniem sprzedaj, założył w swoich prognozach 185 mln zł na 2014 rok i ponad 230 mln zł w tym roku.
Dobre wyniki za grudzień sprawiły, że w środę akcje CCC żwawiej ruszyły w górę, zyskując około 4 proc. Wcześniej w skali ostatniego miesiąca straciły na wartości prawie 11 proc.