Po świetnych wynikach sprzedażowych za grudzień spółek CCC, Bytomia, Wojasa i Gino Rossi przyszedł czas na branżową gwiazdę. Mowa tu o Monnari, które na początku 2013 roku olśniło rynek wynikami za IV kwartał 2012 roku i zapoczątkowało hossę wśród producentów odzieży i obuwia. Tym razem według wstępnych prognoz, przychody Monnari w IV kwartale 2014 roku wyniosły 60,5 mln zł. W ujęciu rok do roku jest to skok o 1/4 (48,3 mln zł w IV kw. 2013 r.). Narastająco za cztery kwartały ubiegłego roku przychody wyniosły 172,1 mln zł. W tym ujęciu wynik jest lepszy od 2013 roku o 1/5 (142,9 mln zł).
Wyniki za IV kwartał są kluczowe dla branży modowej. Punktem kulminacyjnym jest sprzedaży w grudniu, który uważany jest w handlu za najważniejszy w roku. W raporcie nie pojawiła się liczba salonów ani powierzchnia handlowa grupy. Z raportu za III kwartał wiadomo, że na koniec września Monnari operowało na powierzchni 19,7 tys. m2 i w sumie posiadało 121 salonów.
– Informacja pozytywna, gdyż rezultat jest w lepszy od naszych oczekiwań, który na poziomie skonsolidowanym zakładał osiągnięcie 165,4 mln zł przychodów. W komunikacie wyszczególniona została sprzedaż towarów, które stanowią 98-99 proc. sprzedaży grupy. Po lepszych danych sprzedażowych nasze postrzeganie spółki nie zmieniło się i podtrzymujemy pozytywne nastawienie do wyników całorocznych, które na poziomie netto oznaczać mogą wypracowanie nawet 30 mln zł zysku, co przy obecnej kapitalizacji dawało by wskaźnik P/E’14 w okolicach 10x. – Marcin Stebakow z DM Banku BPS.

(Źródło: Raport bieżący Monnari SA)
>> Inwestorzy doceniają spółki, które na trudnym rynku wykazują się skokową dynamiką sprzedaży >> 4 spółki z branży modowej, które z klasą weszły w nowy rok
Pod koniec ubiegłego roku Monnari zarejestrowało dwie nowe spółki: Modern Fashioner Sp. z o.o. oraz Modern Styles Sp. z o.o. W każdej giełdowa spółka posiada po 50 udziałów, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego oraz głosów na ZW. Monnari zastrzegło, że utworzenie nowych podmiotów ma na celu wydzielenie obszarów, które są reorganizowane tak, aby odpowiadały aktualnym wymaganiom rynkowym. Docelowo obie spółki mają za zadanie wspierać sprzedaż odzieży i podnosić efektywność działania grupy.
W czwartek akcje Monnari zyskują na wartości ok. 10 proc. Jeden walor około południa jest wyceniany na nieco ponad 11 zł. Nawet pomijając dzisiejszą zwyżkę akcjonariusze Monnari w szerszej perspektywie mają powody do zadowolenia. Notowania odzieżowej grupy na przestrzeni ostatniego roku dały zarobić 50 proc.