
Fot. fb/Brand24. Michał Sadowski, prezes Brand24
Prezes Brand24, Michał Sadowski, poinformował na Twitterze, że spółka podpisała porozumienie, dzięki któremu wraca na platformy społecznościowe należące do Facebooka.
Tymczasem @Brand24 wraca na FB. Podpisaliśmy porozumienie, na mocy którego Spółka wraca na platformy Facebook oraz Instagram (dostęp do API, profile, konta reklamowe, itd). ??
— Michal Sadowski (@sadek) March 12, 2020
W sierpniu ubiegłego roku amerykański Business Insider opublikował artykuł o sprawdzaniu przez Facebooka swoich parterów marketingowych pod względem bezpieczeństwa danych. Wśród przykładów łamania regulaminów Facebooka i Instagrama były m.in. Cambridge Analytica czy Hyp3r, które zbierają dane, aby tworzyć nielegalne profile użytkowników. W materiale opisującym wątpliwie etycznie działające aplikacje pojawił się też polski Brand24 oraz jego oprogramowanie, które zgodnie z kryteriami zdefiniowanym przez użytkownika zbiera i wstępnie analizuje publiczne wzmianki na temat: marek, produktów oraz ogólnie poruszanych tematów zawierających monitorowane słowa kluczowe. Tydzień po publikacji artykułu Facebook zablokował strony Brand24 oraz fanpage Michała Sadowskiego na Facebooku i Instagramie.
Rynkowa panika wywołana koronawirusem nie przysłoniła radości inwestorów z porozumienia spółki z Facebookiem. W czwartek kurs akcji Brand24 wystrzelił. Rano kurs akcji spółki jest jednym z nielicznych po zielonej stronie. Koło godz. 10:00 notowania spółki rosną o blisko 26 proc., a cena za jedną akcję wynosi 21,50 zł.