Producent urządzenia Brater Tester do samodzielnego badania piersi opublikował aktualizację strategii na lata 2015-2021. Zgodnie z przyjętym dokumentem spółka planuje w latach 2017-2018 debiut na kilkunastu rynkach zagranicznych (m.in. Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech) oraz rozwój w obszarze telemedycyny poprzez stworzenie globalnej platformy telemedycznej.
Braster oczekuje, że planowane działania pozwolą na osiągnięcie skumulowanego średniorocznego wzrostu przychodów (CAGR) w latach 2017-2021 na poziomie niemal 230 proc. Jednocześnie Spółka planuje do 2021 r. znaleźć się na rynkach gwarantujących dostęp do ponad 21 mln odbiorców ze ściśle określonej grupy docelowej, podczas gdy w 2017 r. będzie to 0,4 mln. Do 2021 r. ponad 90 proc. przychodów ma pochodzić z rynków zagranicznych. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Brastera
Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Spółka oszacowała potrzeby kapitałowe związane z realizacją strategii na 60-70 mln zł. W tym celu Braster zwołał na 3 kwietnia zwyczajne walne zgromadzenie.
– Zwyczajne walne zgromadzenie zobowiązuje zarząd do zwrócenia się z ofertą objęcia akcji serii I w pierwszej kolejności do akcjonariuszy obecnych na niniejszym zwyczajnym walnym zgromadzeniu spółki. Zarząd zaoferuje akcje serii I każdemu z obecnych akcjonariuszy co najmniej w liczbie proporcjonalnej do dotychczasowego udziału danego obecnego akcjonariusza w kapitale zakładowym spółki – czytamy w projekcie uchwały.
Braster jest właścicielem urządzenia Brater Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. We wtorek akcje spółki tanieją o nawet 10 proc.