Inwestor zarejestrowany na Cyprze chce kupić od 1,75 do 1,9 mln akcji Cool Marketing. Chęć przejęcia została wyrażona jako zaproszenie do do sprzedaży akcji, ponieważ na NC nie obowiązują wezwania takie jak na rynku głównym. Propozycja jest hojna – cena jaką inwestor jest gotowy zapłacić za każdą sztukę to 1,20 zł. Na zamknięciu piątkowej sesji papiery były wyceniane 0,76 zł, tymczasem na w poniedziałek rynek przystąpił do dyskontowania informacji. Cena rośnie o prawie 40 proc. i wynosi 1,06 zł.
Aby transakcja doszła do skutku, muszą znaleźć się chętni do sprzedaży co najmniej 1,75 mln akcji Cool Marketing. Wzięcie udziału wymaga zgłoszenia oferty w Kancelarii Adwokackiej Osiński, Stryja w terminie od 12 marca do 16 kwietnia. Akcje będą odkupowane na podstawie umów cywilnoprawnych.
– Podmioty, które złożą oferty sprzedaży do 20 kwietnia br. zostaną poinformowane o skali ewentualnej redukcji i liczbie akcji, jaką odkupi od nich LinkWayBridge Ltd. Sprzedaż akcji przeprowadzana będzie poza rynkiem NewConnect, na mocy umów cywilnych zawieranych najpóźniej do 7 maja br. – napisano w komunikacie (PAP).
Prezes spółki była zaskoczona zaproszeniem funduszu, mimo że temat skupowania był już podejmowany w przeszłości.
– Temat sprzedaży akcji pojawił się już wcześniej. Fundusz jest zainteresowany kupnem akcji Cool Marketing. Mam podpisaną umowę lock-up zapadającą we wrześniu na moje akcje po cenie 1,50 zł, więc obecna oferta mnie nie dotyczy. – mówi StockWatch.pl prezes i główny akcjonariusz spółki.
Kapitał akcyjny Cool Marketing dzieli się na 5 mln akcji, z których 3,1 mln objętych jest obowiązującą do dnia 30 września umową lock-up. Głównym akcjonariuszem jest Edyta Rataszewska, która posiada 59,99 proc. wszystkich papierów, kolejne 5 proc. posiada jej maż. LinkWayBridge Ltd. mimo to zapowiedział, że po wygaśnięciu umów lock-up zamierza przejąć akcje, a następnie planuje wycofać spółkę z obrotu na rynku NewConnect.
Spółka specjalizuje się w pośrednictwie między klientami poszukującymi artykułów promocyjnych i reklamowych a bezpośrednimi producentami w kraju i za granicą. Jest to bardzo mały podmiot, o kapitalizacji rzędu 5 mln zł przed ogłoszeniem wezwania. Jest to zarazem spółka tania majątkowo, jej wskaźnik C/WK wynosi zaledwie 0,25.
>> Cena po ogłoszeniu zaproszenia wzrosła o 40 proc., ale dalej pozostaje poniżej proponowanej przez cypryjskiego inwestora. Wzrostom sprzyja wyjątkowo niski free float Cool Marketing >> Sprawdź akcjonariat na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl