
(Fot. Spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 38,71 mln zł wobec 28,07 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 66,78 mln zł w I kw. r.obr. 2022/2023 wobec 48,91 mln zł rok wcześniej.
– To był dla nas bardzo mocny kwartał jeśli chodzi o wyniki finansowe, czy pozyskiwanie nowych klientów. Nasze produkty są wykorzystywane przez firmy, instytucje i urzędy z około 150 krajów i z praktycznie wszystkich branż. To przekłada się na dużą odporność na zawirowania gospodarcze, czy polityczne – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla, że praktycznie całość przychodów generuje w dolarze amerykańskim. Dlatego, po zakończeniu kwartału, publikuje dane nt. szacunkowych przychodów w tej walucie. W tym ujęciu skonsolidowane przychody w I kwartale roku finansowego 2022/23 wyniosły 15,21 mln USD. Oznacza to wzrost o 16,8 proc. w skali roku.
– Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) Spółki ze wszystkich jej produktów, na koniec czerwca 2022 roku wyniosła 4,82 mln USD. Oznacza to wzrost o 3,9 proc. w stosunku do stanu na koniec marca 2022 i o 14,5 proc. rok do roku – czytamy dalej w komunikacie.
Na koniec I kwartału r.obr. 2022/2023 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36.823, a ChatBot 2.541. W momencie publikacji raportu kwartalnego produkt LiveChat miał już istotnie ponad 37 tys. klientów.
– Produkt LiveChat odpowiadał w I kwartale za ponad 92 proc. przychodów grupy, ale bardzo dynamiczne wzrosty notują nowe produkty grupy. Przychody ChatBot wzrosły o ponad 65% rok do roku, a HelpDesk prawie podwoił przychody – wskazano także.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kwartale 85 proc., marża operacyjna 58 proc., a marża netto 53,9 proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. I kw. r.obr. 2022/2023 wyniósł 35,86 mln zł wobec 26,5 mln zł zysku rok wcześniej.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.