LiveChat Software miał 15,8 mln zł zysku netto w III kwartale roku finansowego 2019/2020

Omawiane walory:

Livechat Software odnotował 15,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. r.fin. 2019/2020 (1 października - 31 grudnia 2019) wobec 13,74 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka podtrzymuje swoją politykę dywidendową i ma zamiar przeznaczać na dywidendę maksymalną kwotę na jaką pozwalają przepisy, poinformował prezes Mariusz Ciepły.

livechat, akcje, wyniki, dywidendy

(Fot. Spółka)

Zysk operacyjny wyniósł 19,7 mln zł wobec 16,97 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,36 mln zł w III kw. r.fin. 2019/2020 wobec 27,78 mln zł w roku poprzednim.

W I-III kw. r.fin. 2019/2020 spółka miała 46,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 42,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 94,85 mln zł w porównaniu z 79,88 mln zł w roku poprzednim.

– Podobnie jak w poprzednich kwartałach wzrost wyników to efekt takich czynników, jak: zwiększenie liczby klientów rozwiązań spółki (głównie LiveChat i ChatBot) oraz wzrost wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na jednego klienta) LiveChat w stosunku do stanu sprzed roku. Wskaźnik ARPU rozwiązania LiveChat rósł zarówno w odniesieniu do stanu sprzed roku, jak i poprzedniego kwartału. Zanotował też wzrost w każdym kolejnym miesiącu III kwartału (podobnie jak w poprzednich trzech miesiącach) – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Pomimo wzrostu zatrudnienia i wyższych kosztów funkcjonowania większej organizacji, grupa utrzymuje bardzo wysokie marże operacyjne i sprawnie generuje pozytywne przepływy finansowe z działalności operacyjnej, podkreślono. W raportowanym okresie (I-III kwartał roku finansowego) marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,3 proc., marża operacyjna 61,4 proc. a marża netto 49,4 proc. Wypracowane przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej to 51,4 mln zł.

– Spółka, od dłuższego czasu, obserwuje trend zgodnie z którym dynamika wzrostu liczby klientów LiveChat i dynamika wzrostu przychodów, różnią się znacząco. Ma to związek z faktem, że spadająca dynamika wzrostu liczby klientów jest rekompensowana rosnącym ARPU (w przypadku LiveChat), a także rosnącymi przychodami z innych źródeł (m.in. ChatBot i marketplace) – zaznaczono także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.fin. 2019/2020 wyniósł 46,68 mln zł wobec 41,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Dostawca oprogramowania potwierdził, że w kwestii dywidendy nie zamierza zmieniać polityki i chce wypłacić akcjonariuszom maksymalną możliwą kwotę.

– Zakup domeny livechat.com będzie widoczny w przepływach pieniężnych za IV kwartał. Niezależnie od tej transakcji LiveChat Software podtrzymuje swoją politykę dywidendową – czytamy w komunikacie.

– Mamy zamiar przeznaczać na dywidendę maksymalną kwotę, na jaką pozwalają nam przepisy, a także wypłacać zaliczki na jej poczet – zaznaczył Ciepły.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Livechat, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR