
(Fot. Spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 19,7 mln zł wobec 16,97 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,36 mln zł w III kw. r.fin. 2019/2020 wobec 27,78 mln zł w roku poprzednim.
W I-III kw. r.fin. 2019/2020 spółka miała 46,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 42,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 94,85 mln zł w porównaniu z 79,88 mln zł w roku poprzednim.
– Podobnie jak w poprzednich kwartałach wzrost wyników to efekt takich czynników, jak: zwiększenie liczby klientów rozwiązań spółki (głównie LiveChat i ChatBot) oraz wzrost wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na jednego klienta) LiveChat w stosunku do stanu sprzed roku. Wskaźnik ARPU rozwiązania LiveChat rósł zarówno w odniesieniu do stanu sprzed roku, jak i poprzedniego kwartału. Zanotował też wzrost w każdym kolejnym miesiącu III kwartału (podobnie jak w poprzednich trzech miesiącach) – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Pomimo wzrostu zatrudnienia i wyższych kosztów funkcjonowania większej organizacji, grupa utrzymuje bardzo wysokie marże operacyjne i sprawnie generuje pozytywne przepływy finansowe z działalności operacyjnej, podkreślono. W raportowanym okresie (I-III kwartał roku finansowego) marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,3 proc., marża operacyjna 61,4 proc. a marża netto 49,4 proc. Wypracowane przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej to 51,4 mln zł.
– Spółka, od dłuższego czasu, obserwuje trend zgodnie z którym dynamika wzrostu liczby klientów LiveChat i dynamika wzrostu przychodów, różnią się znacząco. Ma to związek z faktem, że spadająca dynamika wzrostu liczby klientów jest rekompensowana rosnącym ARPU (w przypadku LiveChat), a także rosnącymi przychodami z innych źródeł (m.in. ChatBot i marketplace) – zaznaczono także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.fin. 2019/2020 wyniósł 46,68 mln zł wobec 41,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Dostawca oprogramowania potwierdził, że w kwestii dywidendy nie zamierza zmieniać polityki i chce wypłacić akcjonariuszom maksymalną możliwą kwotę.
– Zakup domeny livechat.com będzie widoczny w przepływach pieniężnych za IV kwartał. Niezależnie od tej transakcji LiveChat Software podtrzymuje swoją politykę dywidendową – czytamy w komunikacie.
– Mamy zamiar przeznaczać na dywidendę maksymalną kwotę, na jaką pozwalają nam przepisy, a także wypłacać zaliczki na jej poczet – zaznaczył Ciepły.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.