
LPP miało 334 mln zł zysku netto w I kw. r. obr. 2025
Zysk operacyjny wyniósł 464 mln zł wobec 411 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnęła 938 mln zł wobec 795 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 954 mln zł wobec 4 306 mln zł rok wcześniej.
– W I kwartale 2025 Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 5 mld zł, co było o 15,0 proc. więcej r/r. Jednocześnie na wynikach porównywalnych (danych za 2024 oczyszczonych o wpływ transakcji z agentami zakupowymi) przychody osiągnięte przez Grupę były wyższe r/r o 21,6 proc. r/r a w walutach stałych o 24,1 proc. Wzrost przychodów Grupy został uzyskany dzięki wzrostom sprzedaży w obu kanałach tj. tradycyjnym i internetowym – czytamy w raporcie.
Dwucyfrowe dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +19,9 proc. r/r Grupa uzyskała dzięki rozwojowi r/r powierzchni handlowej (otwarto 136 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL, tj. 4,3 proc.
– Wyższe r/r sprzedaże online tj. 25,1 proc. zostały osiągnięte dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych i szerszej ofercie produktowej dedykowanej sklepom internetowym. Jednocześnie sprzedaż kanału online w I kwartale 2025 stanowiła 29,2 proc. całości sprzedaży Grupy (26,9 proc. w I kwartale 2024) – czytamy dalej.
Największe przychody w I kwartale 2025 w ujęciu nominalnym i jednocześnie pod względem dynamiki uzyskała marka Sinsay tj. 2,8 mld zł, co oznacza wzrost o 30,8 proc. r/r.
– Zróżnicowana i stale poszerzana oferta produktowa w przystępnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego celu otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów – wskazano w raporcie.
Jednocześnie marka Reserved – druga pod względem udziału w przychodach Grupy – uzyskała 1,4 mld zł sprzedaży, co było o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Pozytywny wynik sprzedaży tej marki to rezultat poprawy kolekcji oraz bardzo dobrych dynamik sprzedaży w kanale online.
– Grupa w I kwartale 2025 osiągnęła marżę brutto na poziomie 54,0 proc., tj. o 1,9 pkt proc. wyższą r/r. Jednocześnie po oczyszczeniu o wpływ transakcji z agentami zakupowymi w I kwartale 2024, marża brutto osiągnięta w I kwartale 2025 była niższa o 1,1 pkt proc. r/r. Niższa r/r marża brutto była wynikiem wcześniejszych i głębszych akcji promocyjnych mających na celu przyspieszenie rotacji towarów zamówionych pod większą ilość planowanych otwarć sklepów. Dodatkowy wpływ na spadek marży miał większy udział marki Sinsay w przychodach Grupy, która charakteryzuje się niższą marżą brutto z racji obecności w segmencie budżetowym – napisano w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 433 mln zł w I kwartale r.obr. wobec 347 mln zł zyku rok wcześniej.
LPP odnotowała 13 proc. wzrostu sprzedaży od 1 V do 10 VI, znaczącą poprawę od 4 VI
Grupa LPP odnotowała 13 proc. wzrostu sprzedaży w walutach stałych w okresie od 1 maja do 10 czerwca, ze znaczącą poprawą od 4 czerwca. W II kwartale planuje otwarcie łącznie ok. 300 nowych sklepów.
– Outlook na II kwartał:
* Początek II kwartału pod wpływem historycznie niskich temperatur.
* 13% wzrostu r/r sprzedaży Grupy w walutach stałych w okresie 1 maja – 10 czerwca (wpływ kursów walut ok. -1,5 pkt proc.).
* Znacząca poprawa sprzedaży od 4 czerwca.
* Start sezonowych wyprzedaży w II połowie czerwca.
* Planowane otwarcie około 300 nowych salonów wszystkich marek w II kw. 2025 – czytamy w prezentacji wynikowej.
LPP obniżyło cel sprzedaży do ok. 23-24 mld zł, marża brutto nadal 53-54 proc. w r.obr. 2025
Grupa LPP liczy na wygenerowanie ok. 23-24 mld zł sprzedaży (wobec wcześniej oczekiwanych ok. 25-26 mld zł) i wypracowanie 53-54 proc. marży brutto (bez zmian wobec wcześniejszych oczekiwań) w roku obrotowym 2025 (luty 2025 – styczeń 2025).
– Plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym – czytamy w raporcie.
– Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42 proc. – czytamy dalej.
Marże EBITDA i zysku netto planowane są bez zmian wobec wcześniejszych oczekiwań – odpowiednio na poziomie 19-20 proc. i 7,8 proc.
– Na roczne plany Grupy wpływ mają wyniki II kwartału, którego początek charakteryzował się wyjątkowo niskimi temperaturami zarówno w Polsce, jak i pozostałych krajach Europy, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej. Sprzedaż Grupy w okresie od 1.05.2025 do 10.06.2025 w walutach stałych r/r wzrosła o 13 proc. – wyjaśniono w raporcie.
LPP chce rozbudować sieć sklepów o 25-30 proc., obniżyła plany dot. capex do 3,1 mld zł w 2025
Grupa LPP rozbudować sieć sprzedaży stacjonarnej o 25-30% w roku obrotowym 2025 (luty 2025 – styczeń 2026), co wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie 3,1 mld zł (wobec wcześniej planowanych 3,5 mld zł), z tego 1,9 mld zł – na otwarcia nowych salonów.
– Całkowity wzrost powierzchni w 2025 około 25-30 proc. r/r:
* Sinsay +45-50 proc. r/r
* Pozostałe marki max +5 proc. r/r – czytamy w prezentacji wynikowej.
Cela na bieżący rok obrotowy to 1 200 nowych salonów, w tym 1 100 marki Sinsay, wobec 663 otwarć w poprzednim roku obrotowym (w tym 564 Sinsay).
– Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy – napisano w raporcie kwartalnym.
LPP podkreśliło, że rozwój w Azji Centralnym przebiega zgodnie z planem. W tym roku planowane jest wznowienie ekspansji (+60 sklepów) w Kazachstanie, a w III kwartale – debiuty w Gruzji, Azerbejdżanie i Uzbekistanie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.