
Fot. Spółka
Zysk operacyjny wyniósł 643,2 mln zł wobec 435,5 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 013 mln zł wobec 755,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 840,9 mln zł w IV kw. r.obr. 2023/2024 wobec 4 185 mln zł rok wcześniej.
– Wstępne dane za 4Q23/24 są zbliżone do naszych prognoz przez co oceniamy je neutralnie – komentuje Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
W całym r.obr. 2023/ 2024 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 1 612 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 869 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17 406,2 mln zł w porównaniu z 15 926,5 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3 666 mln zł wobec 2 313,6 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
– Powierzchnia handlowa na koniec roku wynosiła 1 993,7 m2, tj. wzrost r/r 19,1 proc., a liczba sklepów 2 275 – czytamy w komunikacie.
Obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu LPP na dzień 18 marca 2024 roku i mogą ulec zmianie po zbadaniu przez audytora. Jednocześnie spółka podała, że szczegółowy raport finansowy za rok finansowy zostanie opublikowany 27 marca 2024 r.
W poniedziałek o godz. 10:00 odbędzie się nadzwyczajna konferencja prasowa grupy LPP. W spotkaniu online udział weźmie prezes Marek Piechocki, który na co dzień stroni od mediów, oraz Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i CFO. Tematem konferencji będzie zapewne raport raport Hindenburg Research, który wywołał krach na kursie akcji LPP.
– W naszej opinii spółka jest w stanie obalić większość zarzutów pojawiających się w raporcie HR. Tym niemniej zastanawiająca jest zmieniająca się narracja spółki dotycząca tzw. okresu przejściowego po sprzedaży rosyjskiego biznesu, który pierwotnie wynosić miał „kilkanaście miesięcy” a w piątkowych raportach zmienił się do 2026 roku. Trudniejsze do wyjaśnienia będą również różnice pomiędzy polską i angielską wersją raportu rocznego za 2022/23 rok – uważa Dariusz Dadej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023/2024 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.