konughqh
Advertisement
PARTNER SERWISU
oyqjrmib

LPP miało ponad 200 mln zł zysku i 2 mld zł przychodu w II kwartale 2018 r.

Omawiane walory:

Odzieżowy gigant podsumował wyniki za II kwartał oraz zaprezentował plany na resztę roku. We wtorek kurs akcji LPP rośnie o blisko 1 proc.

(Fot. LPP)

LPP odnotowało 206,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 173,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 311,76 mln zł wobec 207,59 mln zł zysku rok wcześniej. Natomiast wynik EBITDA wyniósł 397,4 mln zł wobec 281,44 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.049,74 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 1.705,43 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2018 r. spółka miała 101,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 56,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3.630,09 mln zł w porównaniu z 3.067,75 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 364,12 mln zł wobec 246,06 mln zł rok wcześniej.

– Największe nominalne wzrosty sprzedaży r/r w I półroczu 2018 roku wygenerowało Reserved. Tak dobry wynik marka uzyskała dzięki kolekcjom, które spotkały się z uznaniem klientek i klientów oraz konsekwentnemu rozwojowi powierzchni (otwarcia nowych salonów oraz powiększenia dotychczasowych). Największą dynamikę natomiast w I półroczu 2018 roku odnotowało Sinsay. Wynik ten marka uzyskała dzięki udanej kolekcji i dynamicznemu rozwojowi powierzchni (nowe salony nie tylko w kraju, ale również za granicą). Dwie marki: Reserved i Cropp w I półroczu 2018 roku wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju – czytamy w raporcie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) w walutach lokalnych w I półroczu 2018 roku wzrosły o 12,3 proc., zaś w II kwartale 2018 roku – o 14,6 proc.

– W I półroczu 2018 roku wszystkie marki pokazały dodatnie LFL za wyjątkiem Mohito. Najwyższe wzrosty w salonach porównywalnych zanotowała marka Reserved, co pokazuje sukces podjętych we wcześniejszych kwartałach działań nad poprawą kolekcji tej marki. W okresie sprawozdawczym we wszystkich krajach, w których grupa posiadała własne salony, sprzedaż porównywalna była dodatnia. Najwyższe dwucyfrowe LFL odnotowały salony w Rumunii, na Węgrzech i na Ukrainie – napisano dalej.

W I półroczu 2018 roku grupa osiągnęła 309,4 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej tj. 121,5 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody te stanowią 8,5 proc. przychodów grupy, oraz 9,9 proc. przychodów Polski.

– Kontynuacja trzycyfrowych wzrostów sprzedaży internetowej została osiągnięta dzięki rozwojowi e -sklepów poza Polską, wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami modowymi i influencerkami) oraz zmianom w przyzwyczajeniach klientów (w związku z zakazem handlu w niektóre niedziele klienci z Polski coraz częściej robią zakupy poprzez internet) – wskazała spółka w raporcie.

Marża handlowa w I półroczu 2018 roku wzrosła o 1,5 pkt proc. do 53,4 proc., dzięki korzystnym trendom walutowym oraz udanej kolekcji wiosenno-letniej większości marek, w tym flagowej Reserved.

Sprzedaż na m2 grupy w I półroczu 2018 roku wzrosła o 5,3 proc. w porównaniu w rokiem ubiegłym.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 147,55 mln zł wobec 7,64 mln zł zysku rok wcześniej.

Na koniec I półrocza 2018 roku grupa posiadała 1.756 salonów (o 46 więcej niż przed rokiem) o całkowitej powierzchni ok. 1.034,2 tys. m2. Z tego 771 sklepów o powierzchni 516,2 tys. m2 znajdowało się poza granicami kraju. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2017 roku wzrosła o 10,8 proc.

Cele LPP na 2018 r.

Celem grupy LPP na koniec tego roku jest zwiększenie liczby sklepów o 2 proc. r/r do 1.773 oraz powierzchni handlowej o 10,5 proc. r/r do 1.105,2 tys. m2, jak również uzyskanie marży w przedziale 54-55 proc. Grupa celuje też w utrzymanie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży. Wydatki inwestycyjne mają w tym roku wynieść ok. 590 mln zł.

– Rozwój sieci sprzedaży marek Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay – cel na koniec 2018 roku zakłada wzrost ilości sklepów grupy kapitałowej do 1.773 (wzrost r/r o 2 proc.), powierzchni handlowej do 1.105,2 tys. m2 (wzrost r/r o 10,5 proc.) oraz marżę w przedziale 54-55 proc. – czytamy w raporcie.

W I półroczu 2018 roku nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 287 mln zł i były wyższe niż przed rokiem o ok. 42 proc., ze względu na większe wydatki na salony oraz koszty związane z centrami dystrybucyjnymi tj. rozbudowa centrum w Pruszczu Gdańskim oraz pierwsze koszty centrum w Brześciu Kujawskim.

PP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat