Liderzy branży modowej z dobrej strony pokazali się w listopadzie. Po CCC wysokie dynamiki sprzedaży zaprezentował LPP. Producent odzieży uzyskał w minionym miesiącu przychody w wysokości około 351 mln zł, co w ujęciu r/r oznacza wzrost o 43 proc. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 61 proc. i była wyższa o ok. 1 p.p. od zrealizowanej w listopadzie roku poprzedniego. Wartość sprzedaży za okres styczeń-listopad 2013 roku stanowiła około 3.585 mln zł (+28 proc. r/r).
Analitycy podkreślają, że niewątpliwy wpływ na wysoką dynamikę sprzedaży miały otwarcia nowych powierzchni, które zintensyfikowane są w końcówce roku. Jednak to nie jedyny czynnik, który przesądził o udanym listopadzie.
– Widać, iż w listopadowych przychodach widoczny był czynnik pogodowy. Przesunięcie popytu z października i chłodniejsza pogoda w drugiej połowie miesiąca pozwoliła w osiągnięciu historycznie największej dynamiki sprzedaży. W naszych szacunkach oczekiwaliśmy osiągnięcia w listopadzie 337,1 mln zł przychodów, oraz 62 proc. marży handlowej. W całym roku oczekujemy 4,1 mld zł sprzedaży i ok. 445 mln zł zysku netto. – ocenia Marcin Stebakow z DM Banku BPS.
>> Zobacz analizę wskaźnikową spółki uwzględniającą wyniki za III kwartał. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat LPP znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Po trzech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 249,5 mln zł z 205,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 354,2 mln zł wobec 269,3 mln zł przed rokiem, a przychody skoczyły do 2,85 mld zł z 2,26 mld zł po trzech kwartałach 2012 r. W III kwartale LPP zaprezentowało mocny cash flow operacyjny, głównie dzięki wysokiemu zyskowi netto i niższym zmianom kapitału obrotowego r/r.
We wtorek notowania spółki otworzyły się neutralnie. W tym roku akcje LPP imponują ponad 100-proc. zwyżką. Jednak od blisko dwóch miesięcy utknęły w trendzie bocznym. Decyzji inwestycyjnych nie ułatwiają rekomendacje, które skrajnie się od siebie różnią. Biura nie są zgodne w ocenie spółki odzieżowej i stąd zalecenia kupuj przeplatają się ze wskazaniami sprzedaj.>> Techniczną stronę waloru znajdziesz w ATTrader.pl