
Faworytem Haitong Bank nadal jest CCC.
Haitong Bank w raporcie z 27 lipca podniósł zalecenie dla CCC do kupuj z neutralnie i cenę docelową akcji do 263,70 zł ze 189,50 zł. Aktualizacja rekomendacji wynika z podwyższenia przez Haitong Bank prognoz EBITDA spółki na lata 2017/18/19 za sprawą wyższego niż zakładano wzrostu organicznego CCC i eobuwie.pl. Zdaniem Konrada Księżopolskiego z Haitong Bank, dopracowanie przez CCC koncepcji sklepowej, skuteczna kampania wizerunkowa i korzystna sytuacja makroekonomiczna w połączeniu z agresywną rozbudową powierzchni sklepowej pozwalają CCC osiągać wysoką dynamikę wzrostu. Wygląda na to, że spółka koncentruje się obecnie na zwiększeniu udziału w rynku, szczególnie w Polsce, co może tymczasowo skutkować obniżeniem marży brutto. Konrad Księżopolski uważa jednak, że batalię o udział w rynku warto prowadzić. Jeżeli CCC, zgodnie z przewidywaniami Haitong Bank, jeszcze bardziej umocni swoją dominującą pozycję w Polsce (22,5 proc. w 2016 r.), a konkurencja osłabnie, to marże powinno udać się odbudować. Co więcej, CCC dzięki skali swojego biznesu oraz połączeniu produkcji własnej i azjatyckiej jest w stanie dobrze kontrolować koszty produkcji.
Dodatkowo CCC rozpoczęła ostatnio wewnętrzną restrukturyzację, której celem jest optymalizacja sprzedaży i zwiększenie efektywności kosztowej. Według Haitong Bank, rynek obecnie nie docenia znaczenia tych działań. Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Konrada Księżopolskiego, długoterminowe fundamenty CCC są atrakcyjne.
– Wysokie mnożniki (na lata 2017/18 współczynnik EV/EBITDA wynosi 17,8-/13,3-krotność, a atrakcyjności akcji spółki 27,8/20,2-krotność) wydają się usprawiedliwione. Od początku roku tradycyjny biznes sklepowy CCC wzrósł o 25 proc. (podczas gdy powierzchnia sklepowa zwiększyła się o ok. 22 proc.), a segment e-commerce podskoczył od początku roku aż o 125 proc. i stanowi już 14 proc. łącznej sprzedaży (wobec 8 proc. rok temu). – uważa analityk Haitong Banku.
Równolegle Haitong Bank utrzymał rekomendację sprzedaj dla LPP oraz podniósł cenę docelową akcji do 6.030 zł (z 4.888 zł) i prognozy EBITDA spółki na lata 2017/18/19 o 3/12/8 proc. Podwyższenie ceny akcji i prognoz EBITDA przez Haitong Bank wynika z istotnego odbicia marży brutto, wewnętrznej restrukturyzacji i korzystnego kursu USD/PLN. Analitycy utrzymali jednak rekomendację sprzedaj, ponieważ uważają, że cała wewnętrzna restrukturyzacja dokonana przez LPP w ostatnich dwóch latach jest już z nawiązką uwzględniana w cenach. LPP planuje zbudować w najbliższych 2-3 latach cztery biurowce i nowe centra dystrybucyjne, przeznaczając łącznie na ten cel ok. 600 mln zł. W ciągu najbliższych 2-3 lat może również wydawać ok. 250-300 mln zł rocznie na zwiększenie powierzchni sklepowej. Monetyzacja tych ruchów jednak nie jest taka oczywista – obecny poziom nasycenia sklepami LPP grozi kanibalizacją, a konkurencja w segmencie popularnych ubrań jest wciąż silna. Haitong Bank ostrożnie podchodzi również do perspektywy dalszego wzrostu marży brutto i nie sądzi, by powrót do dawnych poziomów 55-56 proc. był możliwy z racji rosnącej konkurencji i trendów strukturalnych w handlu, takich jak odchodzenie od tradycyjnych sklepów na rzecz e-commerce.
Celem LPP jest zrównoważenie do końca 2018 r. zapasów z należnościami handlowymi. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, jeżeli ten cel uda się zrealizować, może to spowodować uwolnienie ok. 300 mln zł w gotówce.
– Jednocześnie skupienie się LPP na jakości i atrakcyjności swoich kolekcji pozytywnie wpływa na sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy. Wydaje się, że LPP zaczęło ostrożnie podchodzić do wzrostu organicznego, redukując go do 80-100 tys. metrów kwadratowych ze 120-150 tys. metrów kwadratowych w latach 2013-15. – uważa Księżopolski.
Źródło: Haitong Bank