Analitycy DM mBanku nadal zalecają sprzedaż akcji LPP. Jednocześnie obniżyli cenę docelową z 6.400 zł do 6.300 zł. Raport wydano przy kursie 7.634,10 zł.
Biuro wskazuje, że coraz gorsza dynamika sprzedaży miesięcznej potwierdza problemy LPP związane ze spadkiem efektywności sprzedaży na mkw. w Polsce. Ich zdaniem, ujemna dynamika sprzedaży r/r we wrześniu może sprawić, że spółka będzie musiała wprowadzić intensywne wyprzedaże w kolejnych miesiącach w celu sprzedania kolekcji jesienno-zimowej. Poza wysokim kursem USD/PLN jest to kolejny czynnik, który negatywnie może wpłynąć na rentowność LPP w krótkim terminie.
– W 2016 r. ograniczenie międzysezonowych wyprzedaży powinno pozwolić spółce na poprawę marży brutto na sprzedaży o 2,1 p.p. r/r do 55,7 proc. Ponadto uważamy, że potencjał do optymalizacji kosztów SG&A/mkw. zostanie wyczerpany w 2015 r. Szacujemy, że w 2015 r. koszty SG&A/mkw. obniżą się o 14,1 proc. r/r, jednak na horyzoncie pojawia się presja ze strony kosztów wynagrodzeń oraz poprawa sprzedaży (część kosztów stanowią premie sprzedażowe za zrealizowane cele). Istotnym czynnikiem dla wyceny LPP jest zmniejszenie tempa ekspansji powierzchni sprzedażowej do 13,9 proc. 2015-18P CAGR vs. 24,9 proc. 2012-15. CAGR. Naszym zdaniem wolniejsze tempo rozwoju sprawia, że część premii w wycenie LPP jest nieuzasadniona. – czytamy w raporcie DM mBanku.
>> W serwisie znajdziesz analizę sytuacji fundamentalnej LPP po wynikach za cały I półrocze 2015 roku >> Zobacz analizę raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl

(Fot. mat prasowe/LPP)
LPP nie zachwyciło ostatnimi wynikami sprzedażowymi, mimo niskiej bazy. We wrześniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży odzieżowego giganta wyniosły około 382 mln zł i były o około 3 proc. niższe niż rok wcześniej. Negatywnie na sprzedaż działała ciepła pogoda. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 58 proc. i była aż o 5 p.p. niższa w ujęciu r/r. Narastająco po dziewięciu miesiącach 2015 r. wartość sprzedaży opiewa na 3,548 mln zł i jest to wzrost o 5 proc. Na koniec września powierzchnia handlowa sklepów stanowiła około 792 tys. mkw. W skali roku daje to 16-proc. wzrost.
Prognoza brokera zakłada, że w całym 2015 r. LPP uzyska 5,117 mld zł przychodów wobec 4,769 mld zł rok wcześniej. Zysk netto miałby spaść z 479,5 mln zł do 374,1 mln zł. Na kolejny rok założono odpowiednio 5,948 mld zł i 494,1 mln zł. W tym roku akcjom LPP brakuje zdecydowania. Od początku roku notowania spółki zyskały na wartości 4 proc., a w skali ostatnich 12 miesięcy są na 23-proc. minusie. Rozjechały się też ostatnie rekomendacje. Pod koniec września analitycy DM BZ WBK zalecili kupno akcji LPP, a Goldman Sachs ich sprzedaż.