W tym roku MCI chce skupić się na nowych inwestycjach. Spektrum zainteresowań chce skierować na spółki z sektorów e-commerce, mobile internet i social internet. Z zapowiedzi zarządu wynika, że na przyszłe inwestycje pójdą grube setki milionów złotych. Zakupy będą musiały być sfinansowane z zewnętrznych źródeł, bo wg raportu na poziomie skonsolidowanym na koniec grudnia 2011 r., spółka posiadała zaledwie 25 mln zł gotówki.
– Do realizacji tych ambitnych celów inwestycyjnych jesteśmy dobrze przygotowani płynnościowo. W latach 2012-2013 na inwestycje planujemy przeznaczyć od 300 do 500 mln zł. Posiadamy bieżącą dostępną płynność w grupie MCI na kwotę ponad 200 mln zł, ponadto ok. 200 mln planujemy w wyniku wyjść i fundraisingu. Posiadamy dobrze rozwinięte liczne kanały fundrasingowe, w tym kanał środków publicznych – KFK, PARP, giełdowy, obligacje na Catalyst, dług, inwestorów instytucjonalnych oraz prowadzimy rozwój kanału dystrybucji certyfikatów. – czytamy w liście do raportu rocznego Tomasza Czechowicza, prezesa MCI.
Padła również zapowiedź sprzedaży co najmniej jednego aktywa o wartości ponad 100 mln zł. Poza tym w połowie 2012 roku planowany jest debiut MCI Partners na rynku New Connect.
>> W raporcie rocznym biegły rewident poczynił wzmiankę, iż zarząd MCI wybiórczo konsoliduje posiadane firmy, których udziały znajdują się w portfelu zamkniętych funduszy inwestycyjnych. >> Całość w komunikacie spółki.
Fundusz podał w środę wyniki za 2011 r. W zeszłym roku zysk netto spółki wyniósł 18,7 mln zł, a wartość skonsolidowanych aktywów wzrosła nieznacznie do 640,7 mln zł. Negatywnie na wynikach odbił się spadek notowań ABC Daty, spółki z portfela MCI. Strata na przeszacowaniu tego aktywa na koniec grudnia wyniosła -114 mln zł.
Przy okazji publikacji wyników należy wspomnieć, że pierwotna prognoza funduszu zakładała w tym roku osiągnięcie 171 mln zł zysku i była skrojona dla konkretnych warunków – PKB Polski miałoby się zwiększyć w tym roku o 4 proc., a WIG20 zyskać co najmniej o 10 proc. Później w obliczu zmieniających się realiów rynkowych była kilkakrotnie modyfikowana. Ostatecznie w styczniu stanęło na zaledwie 15 mln zł zysku netto.
W tym tygodniu spółka ma za sobą debiut na rynku alternatywnym Telecom Media, spółki w której ma pakiet większościowy. Na środowej sesji lider w segmencie reklamy i rozrywki mobilnej traci ponad 50 proc., choć należy dodać, że przy znikomych obrotach i permanentnym równoważeniu. Znacznie lepiej zachowuje się na dzisiejszej sesji MCI – kurs zyskuje 5 proc. przy solidnych obrotach.
>> W serwisie są już wprowadzone najnowsze dane. Po raporcie znacznie spadła rentowność MCI, a wyceny wskaźnikowe wskazują na przewartościowanie. Jedynie niski C/WK może mówić o potencjale wzrostu, ale trzeba pamiętać że aktywa wyceniane są uznaniowo przez spółkę. >> Szczegółowa analiza fundamentalna i przegląd danych ekonomicznych na stronie spółki w serwisie.