PARTNER SERWISU
tipoqqti

Mercator Medical miał 24,7 mln zł straty netto w III kw. 2024 r.

Omawiane walory:

Mercator Medical odnotował 24,72 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 19,23 mln zł straty rok wcześniej.

mercator, medical, wyniki, akcje,

Fot. Mercator Medical

Strata operacyjna wyniosła 4,55 mln zł wobec 7,05 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 139,48 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 118,07 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 15,59 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 27,36 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 393,29 mln zł w porównaniu z 352,32 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 2,17 mln zł wobec 44,18 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.

– W okresie trzech kwartałów 2024 r. grupa kapitałowa Mercator Medical zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 41 mln zł, tj. o 11,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W zakresie przychodów ze sprzedaży produktów pochodzących z własnej fabryki w Tajlandii nastąpił spadek o 28,2 mln zł, tj. o 12 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Spadek ten został w całości zrekompensowany wzrostem przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów, który wynosił 58,7 proc. – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

➡ POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

Spadek wartości sprzedaży rękawic będących produktami wynika ze spadku jednostkowej ceny sprzedaży o 6,8 proc., który został dodatkowo pogłębiony spadkiem wolumenu sprzedaży o 5,5 proc. do poziomu 2,33 mld szt. w okresie trzech kwartałów 2024 r.

– Znaczący wzrost sprzedaży rękawic będących towarami wynika ze wzrostu wolumenu o 121 proc. do poziomu 1,76 mld szt. przy jednoczesnym spadku jednostkowej ceny sprzedaży o 28 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wzrost wolumenu sprzedanych rękawic będących towarami jest efektem zmiany źródeł dostaw do części dystrybucyjnej Grupy na rzecz zewnętrznych dostawców i kierowania sprzedaży produktów z Mercator Medical Thailand do odbiorców spoza grupy kapitałowej. W ramach przychodów ze sprzedaży towarów rękawice chirurgiczne są jedyną kategorią rękawic, która zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży, wynika on ze spadku wolumenu o 9,4 proc. do poziomu 33,3 mln sztuk w okresie trzech kwartałów 2024 r. – napisane też w sprawozdaniu.

– Znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży dotyczy również włókniny, której sprzedaż w okresie 9 miesięcy 2024 roku wynosi 17,6 mln zł, co przekłada się na 59,8 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Jest to efekt dokonanej rewizji asortymentu włókninowego oraz poszerzenia oferty pod kątem lepszego jej dostosowania do rynku szpitalnego. Celem tego procesu było m.in. wzmocnienie pozycji rynkowej omawianego asortymentu i osiągnięcie wzrostów sprzedaży w kolejnych latach – czytamy dalej.

Grupa Mercator Medical sprzedała w okresie trzech kwartałów 2024 roku łącznie ponad 4,08 mld szt. rękawic, co jest wynikiem lepszym o 25,4 proc. r/r. Dominujące wśród rękawic sprzedawanych przez Grupę są rękawice diagnostyczne (98,8 proc. udziału w ogólnej liczbie rękawic). Narastająco do końca III kwartału 2024 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, ich sprzedaż wolumenowo w kategorii produktów jest niższa o 5,5 proc. oraz o 126,9 proc. wyższa w kategorii towarów.

Narastająco w okresie trzech kwartałów 2024 roku średnia cena sprzedaży rękawic wyniosła ok 0,092 zł/szt. co oznacza spadek o 12 proc. r/r.

– Patrząc jednak na ceny osiągane w poszczególnych kwartałach bieżącego roku można zauważyć, że w III kwartale średnia cena wzrosła o 6 proc. w stosunku do II kwartału bieżącego roku oraz o 14 proc. w stosunku do średniej ceny uzyskanej w I kwartale bieżącego roku. Można więc stwierdzić, iż drugi i trzeci kwartał bieżącego roku to okres systematycznego wzrostu cen po historycznych minimach, jakie obserwowano na rynku na przełomie 2023 i 2024 roku – wskazano w sprawozdaniu.

Narastająco do końca III kwartału br. najwyższą sprzedaż zanotowano w Stanach Zjednoczonych, w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku wzrosła ona o 78 proc., tj. o 48,9 mln zł. Drugim największym rynkiem zbytu jest Polska, w której sprzedaż w stosunku do 3 kwartałów poprzedniego roku spadła o 11,8 mln zł, tj. o 10,4 proc., osiągając poziom 101,9 mln zł.

Rynki, które zanotowały znaczące wzrosty przychodów, to m.in. Niemcy, Finlandia, Hiszpania, Serbia.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 22,52 mln zł wobec 32,54 mln zł zysku rok wcześniej.

Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 469 mln zł w 2023 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Mercator Medical rusza ze skupem akcji własnych

    MERCATOR Medical rozpoczyna program skupu akcji własnych, realizując uchwałę z ostatniego walnego zgromadzenia. Oferta kierowana jest do wszystkich akcjonariuszy i obejmie do 124 tys. akcji po cenie 100 zł za sztukę.

  • Mercator Medical rekomenduje 1,61 zł dywidendy na akcję lub 15 mln zł na buy-back

    MERCATOR Medical zarekomendował przeznaczenie 15 mln zł z zysku netto za 2024 r. na wypłatę dywidendy w wysokości 1,61 zł na akcję albo na realizację programu skupu akcji własnych na warunkach tożsamych z poprzednim programem. Pozostała część zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy.

  • Asseco Poland ciągnie w górę mWIG40, w grze Mercator, Handlowy i Rafamet

    W środę akcje Asseco Poland drożeją po publikacji wynikach kwartalnych o 10 proc., ciągnąc tym samym w górę indeks mWIG40. Gorąco jest również na innych spółkach, które opublikowały raporty finansowe. Na szerokim rynku dominuje natomiast wyczekiwanie na impulsy z rynków zagranicznych. Głównie na Fed i wyniki Nvidii.

  • Mercator Medical z dużym zyskiem netto dzięki zmianie podejścia do podatku

    MERCATOR Medical opublikował wstępne dane za I kwartał 2025 r., w których wykazał 30,6 mln zł zysku netto, co oznacza niemal trzykrotny wzrost r/r. Wynik ten był jednak w dużej mierze efektem jednorazowego zdarzenia – zmiany kalkulacji podatku odroczonego. W środę rano akcje spółki drożeją o 6 proc.

  • GPW drży przed „Dniem Wyzwolenia Ameryki”, w grze CD Projekt, Mercator i Elektrotim

    Środa na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od niewielkich spadków w oczekiwaniu na wieczorne wystąpienie prezydenta USA Donalda Trumpa w sprawie ceł. To będzie główne wydarzenie dnia i tygodnia na rynkach finansowych.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat