
Mercator Medical miał szacunkowo 287 mln zł zysku netto w I kwartale
Zarząd spółki Mercator Medical, w oparciu o wstępną analizę dostępnych wyników finansowych Emitenta i poszczególnych jednostek Grupy Emitenta, szacuje, że w pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Emitenta uzyskała następujące wyniki finansowe:
1) skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 552,1 mln zł, wobec 202,8 mln zł w I kw. 2020 r. oraz 652,2 mln zł w IV kw. 2020 r.,
2) skonsolidowany wynik EBITDA: ok. 302,8 mln zł, wobec 35,3 mln zł w I kw. 2020 r. oraz 405,4 mln zł w IV kw. 2020 r.,
3) skonsolidowany zysk netto: ok. 287,4 mln zł, wobec 20,6 mln zł zysku netto w I kw. 2020 r. oraz 348,6 mln zł zysku netto w IV kw. 2020 r.
Na koniec kwartału spółka miała ok. 663,4 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych (jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych).

Źródło: Spółka
Spółka zaznaczyła, że prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Skonsolidowany raport kwartalny za pierwszy kwartał 2021 r. ma pojawić się 17 maja.
– Od jesieni minionego roku sygnalizowaliśmy, że w ślad za oczekiwanym w kolejnych miesiącach wzrostem podaży i spodziewaną stabilizacją sytuacji pandemicznej mogą nastąpić rynkowe spadki cen rękawic, potencjalnie od drugiego kwartału 2021 roku. Pierwsze oznaki tego zjawiska nastąpiły nieco wcześniej, w marcu, na rynku rękawic winylowych i z lateksu naturalnego. Spodziewamy się dalszej presji cenowej w obecnym kwartale. Dla realizowanych wyników pierwszego kwartału zdecydowanie większe znaczenie miała jednak chimeryczność rynku: odbiorcy rękawic stali się ostrożniejsi w zakupach, oczekując spadku cen. Dlatego wolumeny sprzedaży znalazły się poniżej naszych oczekiwań i ambicji, wpływając na wartości szacunkowych rezultatów – mówi Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych w Grupie Mercator Medical.
Grupa Mercator Medical jest jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r. We wtorek kurs akcji Mercatora spadł o 8,7 proc. do 308,50 zł. To najniższy kurs od września 2020 r.