yyxtcbki
Advertisement
PARTNER SERWISU
fnibycvw

Mercator Medical planuje rebranding w IV kwartale, pracuje nad strategią

Omawiane walory:

Mercator Medical planuje rebranding na przełomie września i października. Jest on związany z nową strategią, nad którą spółka obecnie pracuje, zakładającą szersze otworzenie się na segmenty i branże inne niż rękawice oraz inne środki ochrony osobistej, poinformował prezes Wiesław Żyznowski.

mercator,medical,rebranding, akcje,

Mercator Medical planuje rebranding w IV kwartale, pracuje nad strategią

– My tę sytuację [pandemii koronawirusa] traktujemy jako jedyną i niepowtarzalną w długim okresie do poprawienia swojego biznesu pod wieloma względami. Jednym z tych elementów jest projekt rebrandingu grupy. Nazywamy się Mercator Medical, co świadczy o naszych medycznych korzeniach i początkach. Niemniej jednak zdecydowaliśmy się na skrócenie nie samej nazwy korporacyjnej – bo na to jeszcze nie przyszedł moment i zostajemy z oficjalną nazwą Mercator Medical – natomiast już zaczęliśmy w wybranych obszarach posługiwać się skróconym logotypem ograniczającym się do słowa Mercator z dodanym elementem graficznym – dwiema kreseczkami tzw. baretkami nad dwiema literami M i E – powiedział Żyznowski podczas wideokonferencji.

Dodał, że dwie kreski mają symbolizować dwie dłonie i fakt, że działalność spółki polega ostatecznie na opiekowaniu się ludźmi i chronieniu ich dłoni za pomocą rękawic.

– Rebranding oznacza też przekierowanie strategii polegającej nie tyle na wyjściu z sektora medycznego, bo absolutnie tego nie zamierzamy i robimy bardzo dużo, żeby się na tym rynku umocnić, co na rozszerzeniu bardziej znaczącym niż to miało miejsce do tej pory na sektory pozamedyczne. […] Wymieniamy kilka takich sektorów – salony beauty, gabinety stomatologiczne, segment HOReCa, gabinety ginekologiczne i inne – podkreślił prezes.

>> PROMOCJA! Do końca września kup abonament półroczny do Strefy Premium StockWatch.pl, a drugie pół roku otrzymasz gratis!

Rebranding planowany jest na przełom września i października br., kampania wizerunkowa w ślad za rebrandingiem – na 2021 rok.

Spółka podała w prezentacji, że zasadnicze cele rebrandingu to: zbudowanie świadomości marki wśród użytkowników niemedycznych, dalszy rozwój dystrybucji na szeroko rozumianym rynku otwartym, zdobycie pozycji lidera w swojej kategorii na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększenie dotychczasowego 2% udziału w rynku globalnym. Celem jest także budowa i rozwój portfolio produktów pod marką parasolową Mercator.

Prezes poinformował, że Mercator Medical pracuje obecnie nad nową strategią 2021+, która będzie gotowa najwcześniej za kilkanaście tygodni.

– Pracujemy dość energicznie i intensywnie nad strategią, która będzie miała większy rozmiar, niż gdyby nie było sytuacji pandemicznej i nie byłoby tych wysokich przychodów i zysków, natomiast z wewnętrznej perspektywy jeszcze nie ukończyliśmy tej strategii i jeszcze brakuje nam trochę czasu liczonego na pewno w kilkunastu tygodniach, jeśli nie kilku miesiącach, żebyśmy ją zamknęli. Być może nawet za ten czas nie zamkniemy jej w całości – powiedział Żyznowski.

Jak zaznaczył, Mercator Medical dysponuje obecnie i będzie dysponować o wiele większymi środkami i możliwościami finansowymi, niż przy opracowywaniu poprzedniej strategii.

– Strategia ta będzie zakładać szersze otworzenie się na segmenty i branże inne niż rękawice – nawet szersze otworzenie się na branże inne niż środki ochrony osobistej. Natomiast to musi być synergiczne i mądre rozszerzenie się – podkreślił.

Prezes poinformował, że niewykluczone, iż spółka nie zaprezentuje rynkowi wszystkich założeń strategii.

– My jeszcze nie zdecydowaliśmy w ramach zarządu, że w pełni zaprezentujemy tę strategię wszem i wobec. Będą tam pewne elementy strategiczne, które wolelibyśmy zachować dla siebie i nie informować o nich konkurencji – powiedział Żyznowski.

Jak poinformował członek zarządu ds. finansowych Witold Kruszewski, Mercator Medical do projektu zaangażował doradców zewnętrznych, którzy pomagają spółce nie tylko na poziomie kreowania strategii, ale też na poziomie wdrażania jej.

Mercator Medical poinformował, że w I poł. br. osiągnął 269,9 mln zł skonsolidowanego wyniku EBITDA i 231,1 mln zł zysku netto przy 578 mln zł przychodów, potwierdzając tym samym kontynuację pozytywnych trendów, obserwowanych w poprzednim kwartale. Jednocześnie grupa wygenerowała 194,6 mln zł gotówki z działalności operacyjnej. W rezultacie pierwszy raz w historii grupy ma ona więcej gotówki niż zobowiązań finansowych. Ujemny dług netto przełożył się również na ujemną wartość wskaźnika dług netto do EBITDA (dla porównania 5,2 przed rokiem) oraz wysokie wartości wskaźników płynności.

– Mamy rekordowy cash flow operacyjny, wygenerowaliśmy prawie 200 mln zł gotówki. Po odliczeniu cash flow inwestycyjnego i finansowego – spłaciliśmy część kredytów, trochę też było inwestycji, ten cash flow całkowity to jest prawie 140 mln zł. To powoduje, że z dłużnika netto staliśmy się inwestorem netto i mamy nadwyżki, które będą podlegały zainwestowaniu w ramach strategii, nad którą pracujemy – powiedział Kruszewski.

Spółka podała w prezentacji, że bezpieczne wskaźniki ogólnego zadłużenia oraz wysokie wskaźniki płynności stanowią solidną bazę dla opracowywanej obecnie strategii 2021+.

W I poł. br. Polska znów stała się największym rynkiem Grupy Mercator Medical, wyprzedzając USA – rynek, który stał się nr 1 dla Grupy Mercator Medical w 2019 roku. Na trzecim miejscu znalazła się Wielka Brytania po spektakularnym wzroście sprzedaży. Polska odpowiadała za 30 proc. przychodów (stabilnie r/r), podczas gdy Europa Zachodnia za 23 proc. (przed rokiem: 4 proc.). Rynek USA przyniósł 20 proc. przychodów, a region CEE bez Polski – 17 proc.

Jak poinformował prezes, Mercator Medical rozpatruje obecnie kilka wariantów zwiększenia mocy produkcyjnych.

– Większość, jeśli nie wszyscy producenci mocno realizują obecnie różne warianty rozbudowy obecnych fabryk czy budowy nowych fabryk w dotychczasowych czy nowych lokalizacjach. My rozpatrujemy kilka wariantów produkcyjnych i do niektórych jesteśmy już bardzo mocno przekonani, choć nie podjęliśmy ostatecznych decyzji. Inne wymagają dłuższych analiz – powiedział Żyznowski zapytany o plany rozbudowy fabryki w Tajlandii. Dodał, że biznesem są zainteresowani także gracze spoza branży.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540 mln zł w 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Mercator Medical rusza ze skupem akcji własnych

    MERCATOR Medical rozpoczyna program skupu akcji własnych, realizując uchwałę z ostatniego walnego zgromadzenia. Oferta kierowana jest do wszystkich akcjonariuszy i obejmie do 124 tys. akcji po cenie 100 zł za sztukę.

  • Mercator Medical rekomenduje 1,61 zł dywidendy na akcję lub 15 mln zł na buy-back

    MERCATOR Medical zarekomendował przeznaczenie 15 mln zł z zysku netto za 2024 r. na wypłatę dywidendy w wysokości 1,61 zł na akcję albo na realizację programu skupu akcji własnych na warunkach tożsamych z poprzednim programem. Pozostała część zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy.

  • Asseco Poland ciągnie w górę mWIG40, w grze Mercator, Handlowy i Rafamet

    W środę akcje Asseco Poland drożeją po publikacji wynikach kwartalnych o 10 proc., ciągnąc tym samym w górę indeks mWIG40. Gorąco jest również na innych spółkach, które opublikowały raporty finansowe. Na szerokim rynku dominuje natomiast wyczekiwanie na impulsy z rynków zagranicznych. Głównie na Fed i wyniki Nvidii.

  • Mercator Medical z dużym zyskiem netto dzięki zmianie podejścia do podatku

    MERCATOR Medical opublikował wstępne dane za I kwartał 2025 r., w których wykazał 30,6 mln zł zysku netto, co oznacza niemal trzykrotny wzrost r/r. Wynik ten był jednak w dużej mierze efektem jednorazowego zdarzenia – zmiany kalkulacji podatku odroczonego. W środę rano akcje spółki drożeją o 6 proc.

  • GPW drży przed „Dniem Wyzwolenia Ameryki”, w grze CD Projekt, Mercator i Elektrotim

    Środa na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od niewielkich spadków w oczekiwaniu na wieczorne wystąpienie prezydenta USA Donalda Trumpa w sprawie ceł. To będzie główne wydarzenie dnia i tygodnia na rynkach finansowych.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat