Dopełnieniem doniesień o wynikach sprzedażowych branży modowej za III kwartał jest raport Monnari. W tym kwartale przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 36,3 mln zł, co skutkowało 10-proc. dynamiką r/r. Narastająco od początku roku wartość sprzedaży sięga 111,5 mln zł, śrubując wynik o 17,7 proc.
Monnari rozpoczęło publikowanie kwartalnych raportów sprzedażowych raportem za II kwartał. W tym okresie odzieżowa spółka wypracowała 41,6 mln zł przychodów, wobec 32,2 mln zł rok wcześniej. Czysty zysk urósł z 4,4 mln zł do 6,4 mln zł. Spółka wykorzystała poprawiającą się koniunkturę i co ważne dla zysków, w pierwszej marży sprzedała dużą część kolekcji. W efekcie marża brutto ze sprzedaży umocniła się o 4,57 p.p. do 60,36 proc. Całe pierwsze półrocze okazało się dla Monnari jednym z najlepszych w historii grupy. Przychody w tym okresie skoczyły o 22 proc. do 76,65 mln zł, a zysk netto wzrósł z 5,54 mln zł do 12,5 mln zł.
W wynikach sprzedażowych Monnari za III kwartał widzimy wyhamowanie dynamiki wzrostów. Widać to również po rezultatach całej branży. Popyt na kolekcje jesienno-zimowe ograniczył ciepły wrzesień. Natomiast rok wcześniej zimna pogoda była sprzymierzeńcem branży.
– Niemniej abstrahując od potencjalnie słabszego sezonu jesienno-zimowego, spółki modowe w dalszym ciągu mają potencjał do poprawy wyników. W 2015 roku detaliści powinni więc korzystać z poprawiającej się koniunktury gospodarczej, co wpływa na większą swobodę zakupową klientów. Do tego są dobrze przygotowane od strony kosztowej, dzięki przeprowadzonej wcześniejszej restrukturyzacji w tym zakresie. – komentował na łamach StockWatch.pl Marcin Stebakow, dyrektor departamentu analiz DM BPS.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 3,06 przy średniej dla sektora 3,15 >> Analizę wskaźnikową Monnari uwzględniającą wyniki za II kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Kurs akcji Monnari kontynuuje systematyczny masz w górę. W tym roku akcje spółki zyskały ponad 51 proc. Natomiast licząc od początku ubiegłego roku stopa zwrotu sięga ponad 700 proc.