Giełdowi giganci sektora modowego zaprezentowali wyniki sprzedażowe za lipiec. W minionym miesiącu skonsolidowane przychody LPP wyniosły około 416 mln zł i były wyższe o około 14 proc. r/r. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 51 proc. i zwiększyła się o około 1 p.p. Narastająco w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku wartość sprzedaży osiągnęła poziom 2.544 mln zł, co okazało się wynikiem lepszym o 21 proc.
Analitycy DM BPS zwracają uwagę, że po udanym maju, kiedy dynamika osiągnęła 30 proc., w lipcu po raz kolejny znalazła się w okolicach 15 proc. W ocenie biura, znaczący wpływ na wielkość sprzedaży ma ograniczenie otwarć nowej powierzchni, o którym spółka informowała wcześniej.
Wyższą dynamiką w lipcu popisało się CCC. Tu skonsolidowane przychody podskoczyły o 25,3 proc. do 143,5 mln zł. Sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 24,3 proc. do 139,6 mln zł. Narastająco od początku roku przychody w tym segmencie urosły o 32,7 proc. do 960,2 mln zł. Natomiast ogólne przychody zwiększyły się o 31,8 proc. do 999,5 mln zł.
– Widać, iż po wzrostach z maja i czerwca dynamika sprzedaży w lipcu osłabiła się. Na chwilę obecną tę informację taktujemy jednak neutralnie. Neutralny wydźwięk ma również obniżenie dynamiki sprzedaży w przeliczeniu na mkw. Z naszych kalkulacji wynika, iż średnia sprzedaż na mkw w lipcu ukształtowała się na poziomie 541 zł (2,6 proc. r/ r). W tym sprzedaż detaliczna wyniosła 566 zł/mkw (0,5 proc. r/r), co przy wzroście powierzchni o 22,4 proc. r/r do 267 tys. mkw oznaczało, iż sprzedaż porównywalna w salonach własnych CCC w Polsce musiała krążyć na niskich jednocyfrowych poziomach. Jednakże należy pamiętać, iż w poprzednim miesiącu dynamika sprzedaży w przeliczeniu na mkw powierzchni w kanale detalicznym wynosiła odpowiednio 9,6 r/r. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
>> Wszystkie spółki z sektora handlu detalicznego znajdziesz w jednym miejscu >> Sprawdź i porównaj najważniejsze wskaźniki giełdowych producentów odzieży i obuwia w StockWatch.pl
W poniedziałek akcje LPP bronią się przed przeceną, a notowania CCC zmagają się ze spadkami. Kursy akcji obu spółek kuleją w ostatnich miesiącach. Notowania LPP od początku marca straciły na wartości ponad 20 proc., a CCC w trakcie ostatnich czterech miesięcy straciły na wartości 18 proc.