
Noble Securities wydał rekomendację trzymaj dla Artifex Mundi z ceną docelową 12,80 zł/akcję
Według analityka, dynamiczny rozwój aplikacji Unsolved, sprzyjającej monetyzacji gier Hidden Object Puzzle Adventure (HOPA) oraz free-to-play znajdujących się w portfolio spółki oraz wdrożenie strategii zakładającej m.in. zwiększenie zasięgu istniejących gier poprzez wprowadzanie ich na nowe platformy sprzedażowe stanowią czynniki wspierające osiąganie przez spółkę zadowalających wyników w przyszłych okresach. Wyzwaniem stojącym przed Artifex Mundi będzie utrzymanie wyników sprzedażowych najbardziej dochodowej gry spółki – Bladebound mimo KPI utrzymujących się poniżej poziomów uzasadniających akwizycje graczy oraz konsekwentna realizacja strategii portowania gier HOPA na konsole przy równoczesnym utrzymaniu efektywnego poziomu monetyzacji produktów.
– Gry HOPAW III kw. 2020 r. Artifex Mundi kontynuowała wdrażanie strategii dla segmentu gier HOPA, koncentrując się na maksymalizacji rentowności segmentu – w III kw. 2020 r. miały miejsce premiery czterech nowych gier, z czego trzy w wersji na konsole i jedna na PC/mobile. Przychody ze sprzedaży gier HOPA na PS4, Nintendo Switch i Xbox One, wzrosły w III kw. o 115% do 1,5 mln zł, przy 6-krotnym wzroście sprzedaży na Nintendo Switch (do 0,5 mln zł). Biorąc pod uwagę korzystne wyniki ww. strategii, zakładamy dalsze portowanie gier HOPA na konsole w tempie 6-8 tytułów rocznie – czytamy w raporcie przygotowanym przez Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
W III kwartale 2020 r., spółka skupiła się na rozwoju najbardziej obiecującego projektu gry free-to-play tj. Bladebound oraz aplikacji Unsolved. Aktualizacje wprowadzone w grze Bladebound w 2020 r. wpłynęły korzystnie na KPI. Negatywną informacją jest fakt, iż są one nadal poniżej poziomów uzasadniających akwizycje graczy. W konsekwencji analityk przyjął konserwatywne podejście do dynamiki przychodów generowanych przez najbardziej dochodową grę spółki w okresie styczeń – wrzesień 2020r, zakładając stopniowy spadek przychodów począwszy od 2023r.
Unsolved jest aplikacją scalającą część portfolio gier HOPA spółki, będącą potencjalnym gamechangerem w zakresie monetyzacji portfolio produktowego spółki.
– Aplikacja została wydana we wczesnej wersji na urządzenia z systemem Android, w I połowie 2020 r. W III kwartale 2020 r., prowadzone były prace nad jej rozwojem technologicznym, mającym w konsekwencji poprawić m.in. retencję graczy. Prognozujemy, iż Unsolved będzie jednym z głównym źródeł przychodów spółki w nadchodzących latach przy dalszym skalowaniu jej poprzez kampanie marketingowe – czytamy w raporcie.
Artifex Mundi to wydawca oraz producent gier obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.