
Notowania AmRestu łapią oddech po wstępnych wynikach za II kwartał
– W drugim kwartale 2021, po roku negatywnych skutków pandemii COVID-19, nastąpiło wyraźne ożywienie trendów sprzedażowych, zarówno dla wszystkich marek restauracyjnych AmRest, jak i dla całej branży. Poprawa wyników była napędzana przez inwestycje i realizację strategii w obszarze Digital, czyli działania, które pozwoliły na znaczny wzrost sprzedaży wygenerowanej w ramach kanałów ‚na wynos’ i ‚z dostawą’. Szybka reakcja na potrzeby konsumentów oraz sprawne dostosowanie się do różnych regulacji i restrykcji w poszczególnych krajach działalności to kolejne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu przychodów grupy. Wstępna skonsolidowana sprzedaż AmRest w drugim kwartale 2021 wyniosła 464,4 mln euro i była o 70,7 proc. wyższa w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku oraz o 22,2 proc. wyższa niż w poprzednim kwartale – czytamy w komunikacie.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, wzrósł w II kw. 2021 do 135 proc., w porównaniu do 91,9 proc. na koniec poprzedniego kwartału, podano także.
Udział działających restauracji w portfelu AmRest utrzymywał się na stałym poziomie i wynosił około 97 proc. na koniec czerwca, w porównaniu do 95 proc. na koniec marca 2021.
Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w drugim kwartale 2021 roku 206,5 mln euro, co stanowi wzrost o 54,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku i o 26,1 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w II kw. 2021 46,5 mln euro i były o 108,4 proc. wyższe niż przed rokiem i o 23,3 proc. wyższe niż w I kw. 2021.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kw. 2021 kształtowała się na poziomie 175,7 mln euro i była o 90,1 proc. wyższa niż przed rokiem oraz 16,5 proc. wyższa niż w poprzednim kwartale.
Przychody na rynku chińskim w II kw. 2021 osiągnęły poziom 26,6 mln euro, co stanowi wzrost o 38,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku oraz o 24,6 proc. w porównaniu do I kw. 2021.
Przychody segmentu „Pozostałe” wyniosły w drugim kwartale 9,1 mln euro i były o 99,4 proc. wyższe, niż przed rokiem oraz o 42,8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale, wymieniono.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.