
PCF Group prowadzi rozmowy o pozyskaniu wydawców dla projektów ‚Dagger’ i ‚Victoria’
– Nasza strategia zakłada coroczną premierę od 2024 i zmierzamy w tym kierunku. Trwa preprodukcja Gemini w modelu work-for-hire dla Square Enix. Dla projektów ‚Dagger’ i ‚Victoria’ trwają rozmowy z potencjalnymi wydawcami, które odbywają się na całym świecie. Jak pojawią się w tej kwestii decyzje poinformujemy raportem bieżącym. Z kolei projekt ‚Bifrost’ zostanie wydany w selfpublishingu – powiedział Wojciechowski podczas prezentacji w trakcie GPW Innovation Day.
Jak wskazali przedstawiciele spółki, „PCF będzie potrzebował znaczących środków” i rozważane jest kilka rozwiązań. Pozyskanie wydawców dla wspomnianych projektów jako priorytet. Druga opcja to pozyskanie finansowania dłużnego. Spółka dysponuje również gotówką rzędu 115 mln zł, podkreślił zarząd.
– Na razie nie rozważamy emisji akcji, Pracujemy, by projekty znalazły wydawców i w ten sposób sfinansować dalszy rozwój PCF – podkreślił prezes.
W kwestii projektu „Gemini”, Wojciechowski ocenił, że nie spodziewa się publikacji pierwszych materiałów z gry w przyszłym roku. Jak zaznaczył, trwa preprodukcja tytułu i jak wejdzie w fazę produkcyjną plany wobec niego zostaną ostatecznie potwierdzone.
– Póki co, utrzymujemy terminy podane w prospekcie – zaznaczył Wojciechowski. Premiera „Gemini” została zaplanowana na 2024 rok.
W kwestii projektu „Dagger” wskazał, że od II kwartału 2023 r. można spodziewać się, że rozpocznie się informowanie o projekcie. „Pracujemy, żeby wyszedł z sukcesem z fazy preprodukcji” – stwierdził Wojciechowski.
Jednocześnie zaznaczył, że wszystkie projekty w preprodukcji to kategoria AAA. Jedynie projekt „Red” jest w fazie koncepcyjnej i według jego słów, to tak wczesna faza, że trudno powiedzieć obecnie, „w którym kierunku będzie szedł”. Wojciechowski podkreślił także, że PCF mocno stawia na multiplayer w swoich grach.
– Z dużych projektów najbardziej zaawansowany jest ‚Gemini’. Mamy gotówki na 12 miesięcy i utrzymujemy to jako guideline. Nie pracujemy nad kolejnym dodatkiem do ‚Outriders’. Możemy wyobrazić sobie patche, ale obecnie jest pod tym względem dobrze – dodał Wojciechowski.
Prezes PCF Group dodał ponadto, że jest zadowolony z inwestycji w Incuvo.
– Zrobiliśmy to świadomie, chcieliśmy wejść w VR. Jest sens, by budować te kompetencje. Staramy się wesprzeć tą spółkę w dodaniu procedur AAA w grach VR. W 2023 roku wyda projekt ‚Thunder’ – wymienił Wojciechowski.
Incuvo ma opcję emisję obligacji na 5 mln zł.
– Przyszykowaliśmy instrument do uruchomienia, gdyby Incuvo potrzebowało środków na nowe wyzwania z modelu selfpubslihing – skomentował prezes.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.