
(Fot. Pepco Group)
– Kontynuujemy naszą ekspansję i otwarcie 166 nowych sklepów w pierwszym półroczu absolutnie potwierdza to, że osiągniemy zakładane co najmniej 550 w całym roku, jesteśmy co do tego absolutnie przekonani. Kontynuujemy inwestycje w Hiszpanii, Irlandii i we Włoszech, gdzie rozwój jest najszybszy. […] W przyszłym roku przyspieszymy ekspansję w Niemczech, a to przyspieszenie będzie już widoczne pod koniec tego roku – powiedział prezes Pepco Group Trevor Masters podczas telekonferencji z analitykami.
– Włochy są coraz silniejszym rynkiem i staną się dla nas jednym z głównych rynków tak jak Niemcy czy Hiszpania – dodał CFO grupy Mat Ankers.
Prezes, odnosząc się do otoczenia ekonomicznego i nastrojów konsumentów powiedział zaś, że w ostatnich miesiącach widoczne było osłabienie na niektórych rynkach Europy Centralnej, ale grupa jest skoncentrowana na zwiększaniu udziału w rynku i osiągnięciu wiodącej pozycji marki w Europie i chociaż warunki handlowe nadal będą stanowiły wyzwanie, to jednak zmienność panująca na rynku może być szansą.
CFO wskazał – odnosząc się do Polski – że w lutym i marcu widoczne były podobne nastroje konsumentów jak w styczniu.
– Widoczne są słabsze nastroje konsumentów oraz skłonność do oszczędzania, ale zyskujemy udziały w rynku zarówno pod kątem wolumenów jak i wartości. Jesteśmy absolutnie skupieni na osiągnięciu jak najlepszej pozycji do tego, aby prześcignąć rynek – dodał.
Pepco Group podało dziś, że odnotowało 1 184 mln euro przychodów w II kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. styczeń-marzec br.), co oznacza wzrost o 19,7 proc. r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), a sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w II kw. o 8,5 proc. r/r. Segment Pepco odnotował wzrost o 30,7 proc. r/r do 710 mln euro w II kw. (i o 10,7 proc. LFL) oraz o 36,9 proc. r/r do 1 719 mln euro w całym I półr. (o 15,8 proc. LFL).
Przychody grupy za I półrocze wzrosły o 22,8 proc. r/r do 2 839 mln euro, przy wzroście LFL wynoszącym 11,1 proc. W pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego otwarto netto 166 nowych sklepów, a ich liczba sięgnęła łącznie 4 127 (w tym w segmencie Pepco dokonano 134 otwarcia netto, osiągając łącznie 3 101 placówek).
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.