
(Fot. spółka)
– W tym roku uruchomimy 40 punktów Orlen w Ruchu. Docelowo w ciągu 4-4,5 roku będzie ich 900. Przy czym 900 punktów to minimum. Sądzę, że w rzeczywistości będzie ich zdecydowanie więcej – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej.
Obecnie pod marką Ruch działa nieco ponad 1 200 punktów sprzedaży, a PKN Orlen zapowiadał wcześniej, że w ramach nowej marki „Orlen w Ruchu” w ciągu pięciu lat powstanie około 900 punktów.
– W najbliższym czasie będziemy otwierali kolejne punkty Orlen w Ruchu, m.in. we Wrocławiu, Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Zabrzu, Bytomiu, kilka punktów na trasie metra w Warszawie, a także pierwszy wolnostojący punkt w prestiżowym miejscu w Warszawie – dodała członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka.
Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
– Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu – czytamy w komunikacie.
PKN Orlen chce otworzyć pierwszych 200 automatów paczkowych do końca września
– W tym roku Orlen chce mieć 5 tys. punktów odbioru paczek, w tym 200 automatów do odbioru paczek do końca września i 500 do końca 2021 roku – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej.
Na początku br. PKN Orlen zapowiedział wprowadzenie nowej usługi „Orlen Paczka”, która ma łączyć już dostępne i planowane punkty odbioru paczek w Grupie Orlen. Obecnie paczki można odbierać na 900 stacjach paliw PKN Orlen.
Termin pozyskania partnera dla Lotosu nie wpływa na termin połączenia
– Termin pozyskania partnera dla Lotosu nie wpłynie na termin samego połączenia. Chcemy wynegocjować najlepsze warunki, potrzebujemy czasu, żeby pewne aktywa wycenić także po drugiej stronie, bo cały czas mówimy o wymianie aktywów – powiedział Obajtek dziennikarzom przy okazji otwarcia pierwszego punktu „Orlen w Ruchu”.
Zapewnił jednocześnie, że cała transakcja powinna być – zgodnie z planem – sfinalizowana do końca obecnego roku.
– Nie mogę być pod presją czasową, ale robimy wszystko, żeby fuzja nastąpiła w zakładanym terminie – dodał.
Wcześniej zakładano, że ogłoszenie partnera koncernu przy realizacji warunków zaradczych Komisji Europejskiej nastąpi do końca lipca 2021 roku.
W lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. W odpowiedzi na stwierdzone przez Komisję problemy w zakresie konkurencji PKN Orlen zaproponował m.in. zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki, zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe oraz sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 86,2 mld zł w 2020 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.