PKP Cargo, podczas rokowań przeprowadzonych w ramach sporu zbiorowego z organizacjami związkowymi nie osiągnęło porozumienia i sporządziło protokół rozbieżności. Protokół przedstawia stanowiska obu stron wobec postulatu zgłoszonego przez związki, dotyczącego wdrożenia z dniem 1 października 2023 r. podwyżki wynagrodzeń w ramach rokowań w sporze zbiorowym. Podpisanie ww. protokołu kończy rokowania, a spór zbiorowy przechodzi w etap mediacji.
(Fot,. spółka)
W połowie grudnia PKP Cargo podało, że wobec niespełnienia przez zarząd żądania wdrożenia podwyżki od 1 października organizacje związkowe w spółce wszczęły spór zbiorowy. Szacowany przez spółkę koszt podwyżek w 2023 r. zgodnie z żądaniem organizacji związkowych wyniósłby ok. 40 mln zł.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.
PKP Cargo sprzedało blisko 6,7 tys. wyeksploatowanych wagonów towarowych za 123 mln zł. To istotne wsparcie dla spółki znajdującej się w restrukturyzacji i zmagającej się z trudną sytuacją finansową.
PKP Cargo oraz spółka zależna PKP CargoTabor podpisały list intencyjny z województwem lubuskim dotyczący możliwej sprzedaży Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku. Transakcja ma być elementem restrukturyzacji PKP CargoTabor i wymaga szeregu zgód formalnych.
PKP Cargo kontynuuje działania restrukturyzacyjne – trwa formalna ocena wniosków dotyczących sprzedaży wagonów oraz oczekiwanie na stanowiska wszystkich organizacji związkowych w sprawie zmian w zakładowym układzie zbiorowym pracy. Spółka deklaruje gotowość do rezygnacji ze zwolnień grupowych, o ile związki zaakceptują alternatywne rozwiązania.
Świetne wyniki Żabki i Aliora rozgrzały emocje na GPW. Sprawdziliśmy, jakie jeszcze spółki zdaniem analityków mogą sprawić pozytywną niespodziankę w bieżącym sezonie wynikowym.
PKP Cargo w restrukturyzacji wdrożyło nową strukturę organizacyjną, łącząc centralę i siedem zakładów w jeden podmiot. Spółka liczy na poprawę efektywności, większą konkurencyjność oraz redukcję kosztów operacyjnych i administracyjnych.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.