
Źródło: Spółka
Zarząd PKP Cargo zamierza rekomendować na tegorocznym walnym wypłatę 67,18 mln zł z 253,94 mln zł zarobionych w 2018 r. na wypłatę dywidendy. Pozostała część zysków ma trafić na kapitał rezerwowy i pokryć straty z lat ubiegłych.
Tegoroczna stawka wynosi 1,50 zł na akcję, co przy obecnym kursie daje stopę 3,5 proc. Wniosek w sprawie podziału zysku pozytywnie zaopiniowała już rada nadzorcza. Ostateczną decyzję podejmie zwyczajne walne zgromadzenie spółki.
Poprzednim razem PKP Cargo płaciło dywidendę w 2015 r. Wówczas akcjonariusze otrzymali po 2,46 zł na walor, a stopa dywidendy wyniosła 2,8 proc.
Kolejowy przewoźnik ma za sobą bardzo udany rok. W całym 2018 r. PKP Cargo miało 183,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, 277,6 mln zł zysku EBIT i 907 mln zł EBITDA. Przychody grupy przekroczyły poziom 5 mld zł. Tak wysokich przychodów spółka w swojej giełdowej karierze jeszcze nie miała. W całym ubiegłym roku grupa przewiozła blisko 122 mln ton ładunków.
– Bardzo dobre są także inne wskaźniki – nakłady inwestycyjne przekroczyły 894 mln zł, a EBITDA wyniosła 907 mln zł i była nawet o 2 mln zł wyższa niż wcześniejsze prognozy. Odnotowaliśmy ponadto bardzo wysoki wzrost wyniku netto: z około 82 mln zł w 2017 roku do prawie 184 mln zł w 2018 roku – napisał prezes Czesław Warsewicz we wstępie do raportu rocznego.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 254 mln zł wobec 94 mln zł zysku rok wcześniej.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W czwartek kurs akcji PKP Cargo rośnie o ponad 7 proc. do 45,60 zł.