bmbgfpht
Advertisement
PARTNER SERWISU
mhqboeou

PKP Cargo proponuje KE konteneryzację ukraińskiego zboża i obsługę przewozów

Omawiane walory:

PKP Cargo zaproponowało podczas spotkania z Dyrekcją Generalną ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej (DG MOVE) konteneryzację ziarna przewożonego z Ukrainy z wykorzystaniem polskiej infrastruktury 1 435 mm i obsługą przewozów przez PKP Cargo, poinformował prezes Dariusz Seliga.

pkpcargo, transport, wyniki, 2022

(Fot,. spółka)

– Rozproszenie klientów zlecających przewozy oraz przewoźników, szczególnie w destynacji Gdańsk Port Północny, powoduje tworzenie się kolejek pociągów oczekujących na wjazd do rozładunku. Uważamy, że konieczne jest wprowadzenia koordynacji przewozów po stronie kolei ukraińskich, w tym rezygnacja z nadawania przesyłek ponad miarę w relacji do możliwości punktów rozładunkowych w portach. Dysponując dużym potencjałem taborowym, zaproponowaliśmy możliwość konteneryzacji ziarna celem zwiększenia liczby przewozów przez polsko-ukraińskie kolejowe przejścia graniczne, z wykorzystaniem polskiej infrastruktury 1435 mm i obsługą przewozów przez PKP Cargo. Zwróciliśmy jednocześnie uwagę na brak możliwości dofinansowania unijnego określonej liczby kontenerów, które byłyby przeznaczone do przewozu zbóż – powiedział Seliga, cytowany w komunikacie ze spotkania.

Podczas spotkania z dyrektorem ds. transportu lądowego w DG MOVE Kristianem Schmidtem poruszono m.in. kwestię tzw. korytarzy solidarnościowych (solidarity lanes) między UE a Ukrainą, ustanowionych przez państwa członkowskie UE 12 maja 2022 r., przeznaczonych do przewozu produktów rolnych oraz innych towarów. PKP Cargo jest aktywnym uczestnikiem tej inicjatywy, bierze udział w cyklicznych spotkaniach organizowanych przez KE.

PKP Cargo współuczestniczy także w realizacji kolejnych etapów w ramach projektu „Digital Platform for Rail Freight” (DP-RAIL), koordynowanego przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC). Projekt DP-RAIL ukierunkowany jest na utworzeniu platformy cyfrowej, zgodnej z przepisami TAF TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności – Aplikacje Telematyczne dla Przewozów Towarowych), która ułatwi płynną wymianę danych pomiędzy przewoźnikami a operatorami biorącymi udział w przewozach towarowych w całej Europie.

➡ Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów ➡ Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Koordynatorem i liderem projektu jest Międzynarodowy Związek Kolei (UIC), a członkami konsorcjum: PKP Cargo, DB Cargo, CFL Cargo, Rail Cargo Group, Lineas oraz RAILDATA (grupa specjalna w ramach UIC, zajmująca się tworzeniem usług IT dla europejskich przewoźników towarowych). Budżet projektu wynosi 7,12 mln euro, z czego dofinansowanie z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF) – pod warunkiem pozytywnej oceny przez KE realizacji celów określonych we wniosku – wyniesie 50 proc., tj. 3,56 mln euro. Koszt przypadający na PKP Cargo to 0,4 mln euro, z czego dofinansowanie z CEF ma wartość 0,2 mln euro.

– Zadeklarowaliśmy pełną dyspozycyjność do realizacji kolejnych punktów harmonogramu projektowego. Cieszymy się z pozytywnej oceny wniosku o dofinansowanie. Zaawansowana cyfryzacja usług transportu kolejowego będzie istonym impulsem rozwojowym dla całej branży – powiedział Seliga.

Podczas spotkania ustalono wstępny plan dalszych działań:

* Uzgodnienie spraw formalnych (m.in. wyznaczenie prawnego sygnatariusza projektu tzw. Project Legal Signatory, podpisanie Oświadczenia – Declaration of Honour) – termin: 20.07.2023,

* Podpisanie umowy konsorcjum – 25.08.2023,

* Podpisanie umowy o dofinansowanie – 21.10.2023,

* Pierwsze spotkanie (kick-off) członków projektu: 5.09. 2023.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat