Zapadł wyrok w trwającym blisko pół roku sporze mającym rozstrzygnąć kto stanie się wydawcą Wiedźmina 2 na konsolę Xbox360. Spór dotyczył praw na terytorium Europy Zachodniej, Azji i Pacyfiku oraz Centralnej i Południowej Ameryki – w Ameryce Pólnocnej odpowiedzialny jest Warner Bros.
Sąd Gospodarczy w Lyonie zobowiązał giełdową spółkę do podpisania umowy dystrybucyjnej gry Wiedźmin 2 z Namco Bandai. Jednocześnie francuski sąd nakazał wstrzymanie dotychczasowej umowy dystrybucyjnej z THQ. Wcześniej CD Projekt Red podpisał umowę wstępną z tą firmą. O prawa do wydania gry zabiegało także Namco Bandai, które zajmowało się wydaniem Wiedźmina 2 na PC. CD Projekt RED ma pokryć koszty postępowania sądowego w wys. 25 tys. EUR oraz przekazać na rzecz Namco Bandai 50 tys. EUR tytułem rekompensaty za poniesione straty na wizerunku.
– Nie jesteśmy do końca zadowoleni z rozstrzygnięcia francuskiego sądu gospodarczego, niemniej je przyjmujemy. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, obecnie najważniejsze jest dla nas wydanie Wiedźmina 2 w wersji na konsolę Xbox 360 z jednoczesną premierą na całym świecie w możliwie najszybszym terminie – komentuje Marcin Iwiński, Członek Zarządu CD Projekt RED.
Francuski sąd odrzucił w swoim orzeczeniu roszczenia Namco w zakresie przywrócenia zabezpieczeń kopiowania (DRM), wskazując na prawo CD Projekt RED do ich usunięcia. Orzeczenie zobowiązuje jednocześnie giełdową spółkę do przywrócenia automatycznej regionalizacji terytorialnej sprzedaży Wiedźmina 2 w portalu GOG.com, należącym do spółki zależnej CD Projekt RED – firmy GOG Ltd, posiadającej prawa do cyfrowej dystrybucji Wiedźmina 2 na całym świecie. Po terminowym spełnieniu warunków zawartych w orzeczeniu, CD Projekt RED otrzyma w całości kwotę z tytułu wymagalnej płatności w wysokości 1,025 mln euro, którą uprzednio sąd nakazał Namco przekazać do depozytu.
Premiera Wiedźmina 2 na platformę Xbox360 planowana jest na I kwartał 2012 r. Rozstrzygnięcie sporu z Namco pozwala CD Projekt RED na rozpoczęcie działań marketingowych na rynkach docelowych.