
Fot. fb/Protektor Spółka Akcyjna
Zysk operacyjny wyniósł 2,74 mln zł wobec 7,29 mln zł zysku w roku poprzednim.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 104,23 mln zł w 2018 r. wobec 112,07 mln zł rok wcześniej.
– Na ostateczny wyniki finansowy roku 2018 złożyło się kilka elementów: – zgodna z planem realizacja działań transformacyjnych (w pełni zrealizowana większość inicjatyw) – zarówno po stronie kosztowej i przychodowej, – identyfikacja problemów z poprzednich lat – pomniejszająca EBITDA i wynik netto w stosunku do planów zarządu, – poważniejsze od pierwotnej oceny zarządu negatywne skutki zdarzeń i błędów z roku 2017 i poprzednich a przede wszystkim zmniejszenie zamówień a wręcz rezygnacja części z klientów ze współpracy z Abeba lub Protektor – napisał prezes A. Filip Wojciechowski w liście do akcjonariuszy.
W 2018 roku działalność Grupy Protektor składa się z dwóch obszarów biznesowych: marki Abeba oraz marki Protektor. Kluczowym segmentem działalności, pod względem wyników finansowych, jest Abeba. W roku 2018 sprzedaż Grupy Abeba do klientów zewnętrznych osiągnęła wartość 93.489 tys. zł, a wynik operacyjny na koniec roku wyniósł 7.790 tys. zł, dodał prezes.
– W tym samym czasie sprzedaż marki Protektor do klientów zewnętrznych osiągnęła wartość 14.179 tys. zł, a wynik operacyjny na koniec roku wyniósł -5.114 tys. zł. Cała Grupa Protektor osiągnęła wynik na poziomie EBITDA w wysokości 5.492 tys. zł, a skonsolidowana strata netto przypadająca akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniosła -536 tys. zł – zaznaczył także.
Zdaniem zarządu, rok 2018 był kluczowy dla przyszłości spółki. Efekty działań jakie będą widoczne od 2019 roku pozwalają z kolei ocenić prace transformacyjne prowadzone w 2018 roku jako duży sukces, zaznaczył prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 0,55 mln zł wobec 1,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Protektor jest jednym z największych w Europie producentów i dystrybutorów obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego o wysokiej klasie bezpieczeństwa. Prowadzi działalność za pośrednictwem trzech zakładów produkujących obuwie: jednego w Polsce oraz dwóch w Mołdawii. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.