
(Fot. Ten Square Games)
Ten Square Games odnotował 12,84 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 25,59 mln zł zysku rok wcześniej.
Strata operacyjna wyniosła 14,41 mln zł wobec 29,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 17,14 mln zł wobec 32,13 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 27,63 mln zł wobec 41,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 117,45 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 150,34 mln zł rok wcześniej.
– Początek 2023 roku przyniósł spadki w poziomie płatności dwóch głównych tytułów grupy – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’, przy wzroście wpływów z ‚Wings of Heroes’. W rezultacie całkowity poziom płatności grupy wyniósł 123,6 mln zł i był niższy o 10,8 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 13,3 proc. w stosunku do analogicznego kwartału 2022 roku. Wśród głównych czynników, które wpłynęły na działalność grupy, zarząd Ten Square Games identyfikuje trzy główne czynniki:
1. Wojnę na Ukrainie i odcięcie graczy z Rosji i Białorusi w marcu 2022 roku;
2. Utrzymującą się wysoką inflację, która co do zasady ogranicza wydatki na konsumpcję dóbr;
3. Ograniczenie nakładów na działania marketingowe i ich intensywności na przełomie 2022 i 2023 roku, co wpłynęło przede wszystkim na ilość pozyskanego ruchu. Dodatkowym negatywnym czynnikiem była również jakość pozyskanego ruchu – czytamy w raporcie.
Skorygowana EBITDA wyniosła 27,6 mln zł w porównaniu do 35,3 mln w IV kw. 2022 roku (-22 proc.) i 42,1 mln zł (-35 proc.) w porównaniu do I kw. 2022 roku. Na spadek wyniku największy wpływ ma niższa marża operacyjna (przychody minus prowizje minus marketing) dla gry „Fishing Clash”, podano również.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023 r. wyniosła 10,68 mln zł wobec 25,29 mln zł zysku rok wcześniej.
Ten Square Games chce doprowadzić kluczowe gry ponownie na ścieżkę wzrostu
Ten Square Games chce doprowadzić kluczowe produkty „Fishing Clash” i „Hunting Clash” do powrotu na ścieżkę wzrostu oraz przyspieszenie procesu skalowania „Wings of Heroes”.
– Ambicją Ten Square Games jest powrót jej kluczowych produktów – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’ na ścieżkę wzrostu oraz przyspieszenie procesu skalowania ‚Wings of Heroes’. To – w opinii zarządu – największe silniki wzrostu wartości w najbliższym czasie. W przypadku dwóch pierwszych gier Grupa skupi się przede wszystkim na poprawie technicznej działania gier oraz jakości jej odbioru przez graczy. Aby zwiększyć poziom płatności, zespół skupi się na funkcjonalnościach poprawiających first user experience oraz zbudowaniu dodatkowych opcji monetyzacyjnych dla stałych graczy – czytamy w raporcie kwartalnym.
W przypadku produktów o tak silnej pozycji na rynku i wpływie na wyniki Grupy, nawet minimalna poprawa przekłada się na materialny wzrost wyników Grupy, stwierdzono w informacji.
Początek 2023 roku przyniósł spadki w poziomie płatności dwóch głównych tytułów grupy – „Fishing Clash” i „Hunting Clash”, przy wzroście wpływów z „Wings of Heroes”. W rezultacie całkowity poziom płatności grupy wyniósł 123,6 mln zł i był niższy o 10,8 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 13,3 proc. r/r, podano też w raporcie.
– Dzięki nabyciu włoskiego studia Rortos, Ten Square Games znalazło się wśród wiodących graczy na rynku symulatorów lotów. Najnowsza gra tego studia w opinii zarządu może stać się istotnym motorem wzrostu dla Grupy. Aby przyspieszyć rozwój ‚Wings of Heroes’, główny nacisk został położony na budowę głębi monetyzacyjnej i wydłużenie czasu trwania rozgrywki dla gracza. Proces ten powinien istotnie przyspieszyć po wzmocnieniu zespołu Rortosa specjalistami z Ten Square Games – czytamy dalej.
Ambicją zarządu Ten Square Games jest efektywne wykorzystanie wiedzy i zasobów Grupy, aby udział Rortosa w niszy symulatorów lotów (obecnie około 40 proc.) zwiększyć do poziomów, jakie w swoich kategoriach zajmują „Fishing Clash” i „Hunting Clash” (około 90 proc.), podano także.
– Dzięki skupieniu się na najważniejszych produktach oraz dopasowaniu struktury organizacyjnej Grupy do obecnego potencjału rynku oraz planów Grupy, Ten Square Games chce poprawiać rentowność, a środkami dzielić się z akcjonariuszami zgodnie z jej polityką dywidendową, która przewiduje wypłatę do 75 proc. skonsolidowanego zysku netto Ten Square Games – wskazano także.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. Posiada studia we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie, a także studio zależne Rortos w Weronie. Ma również pakiet mniejszościowy w krakowskim studio Gamesture. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.