Pyramid Games: Gra Occupy Mars ma potencjał do wyniesienia naszej spółki na wyższy poziom

Omawiane walory:
Gościem piątkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Jacek Wyszyński z Pyramid Games. Prezes lubelskiego studia na gorąco omówił debiut spółki na NewConnect, bieżącą sytuację oraz plany wydawnicze na najbliższe kwartały.

Pyramid Games to lubelski producent gier, który w czwartek dołączył do grona emitentów na NewConnect. Spotkanie z inwestorami rozpoczęło się właśnie od pytań o debiut. Przypomnijmy, że notowania akcjami studia powinny ruszyć w czwartek o 11:30. Tak się jednak nie stało, ponieważ popyt wielokrotnie przewyższał podaż. W dniu debiutu Teoretyczny Kurs Otwarcia (TKO) wskazywał na blisko 500-proc. wzrost.

– Jest to typowa w ostatnim okresie sytuacja dla spółek z branży gier – popyt na akcje przewyższa podaż. Akcji nie można kupić, ponieważ nikt nie chce ich sprzedać nawet po cenie o 499 proc. wyższej od kursu odniesienia (Teoretyczny Kurs Otwarcia). Jest to dla nas pozytywna wiadomość. – skomentował debiut Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.

– Na debiucie obowiązują widełki +50 proc. Jeśli TKO jest wyższy niż ustalone widełki, trzeba poczekać kilka dni, aby notowania ruszyły. Obserwując poprzednie debiuty – zazwyczaj w takich sytuacjach notowania startowały na 3 lub 4 dzień od debiutu – dodał prezes Pyramid Games.

Pyramid Games zatrudnia obecnie ponad 40 osób podzielonych na 10 wewnętrznych zespołów projektowych. Prezes zapowiada jednak, że plany są ambitne, więc liczba pracowników niebawem wzrośnie. Obecne koszty działania studia szacowane są na ok. 100-120 tys. zł miesięcznie. Po powiększeniu zespołu wzrosną one do ok. 160 tys. zł.

Flagowym i jednocześnie najbardziej oczekiwanym projektem studia jest Occupy Mars: The Game. Liczba Outstanding Wishlist przekroczyła niedawno 123 tys. graczy. Podczas czatu padło wiele pytań o grę i szykowaną na ten rok premierę.

– Occupy Mars to gra, którą osobiście zawsze chciałem stworzyć. Już w 2008 roku (a nawet wcześniej) śledziłem poczynania Elona Muska, który organizował w garażu w San Francisco ręczną produkcję pierwszej Tesli Roadster, a drugą połowę swojego czasu poświęcał próbując zbudować i wprowadzić na orbitę pierwszą komercyjną rakietę SpaceX Falcon 1. Już wtedy Elon szeroko opowiadał o planach założenia kolonii marsjańskiej, jako członek Mars Society oraz społeczności kibicującej projektowi już wtedy wiedziałem, że chcę stworzyć na ten temat grę komputerową i jej pierwsze koncepcje powstawały w ramach studenckiego Koła Naukowego Informatyków ponad 10 lat temu – powiedział prezes Wyszyński.

Gra nawiązująca tematyką do kolonizacji czerwonej planety nie jest nowością. Na rynku już teraz funkcjonują tytuły, które zdobyły rzesze fanów. Prezes Pyramid Games liczy, że Occupy Mars znajdzie swoja niszę.

– Gry o tematyce “marsjańskiej” przyciągają rzeszę wiernych fanów, którzy chętnie spróbują każdej z nich. Wielu z nich podpowiada nam jakie funkcje chcieliby zobaczyć w grze na naszych forach oraz na serwerze Discord. Jeśli chodzi o model rozgrywki – najbardziej zbliżony do Occupy Mars jest model znany z gry „Subnautica”. Naszym celem nie było wzorowanie się na tej grze, jednak pewne podobne cechy wyniknęły z samej natury rozgrywki (konieczność dbania o produkcję tlenu, wody pitnej i pożywienia, aby przetrwać w trudnym środowisku) – dodaje Wyszyński.

>> Zapis całego spotkania z Jackiem Wyszyńskim, prezesem Pyramid Games znajdziesz tutaj

Szef studia zapewnił, że gra od wczesnych wersji jest testowana 3-poziomowo – zarówno przez wewnętrzny zespół testerski, jak i testerów PlayWay QA, a także przez najbardziej zaangażowanych fanów gry z całego świata, którzy otrzymali od studia status VIP-ów. Dokładną datę premiery Pyramid Games uzależnia od otrzymania zielonego światła na każdym z poziomów testów, a także od kolejki premier w grupie PlayWay. Graczy ucieszy jednak wiadomość, że darmowy Prolog gry zostanie opublikowany w najbliższych tygodniach.

Oprócz Occupy Mars, spółka pracuje obecnie nad grami Mars Rover Simulator i Dinosaur Fossil Hunter. Pierwsza produkcja zadebiutowała w tzw. wczesnym dostępie w lutym tego roku. W dniu premiery wishlista liczyła 20 tys. graczy.

– Sprzedaż do tej pory wyniosła 12 tys. egzemplarzy. Jesteśmy zadowoleni, gra się zwróciła. Proszę pamiętać, że jesteśmy tuż przed premierą pełnej wersji (wyjście z trybu Early Access). Gra jest cały czas rozwijana, a już we wrześniu premierę będzie miała turniejowa wersja, która zostanie wykorzystana do zawodów w trakcie ERC Space & Robotics Event – ocenił wyniki gry Jacek Wyszyński.

Z kolei kampania crowdfundingowa Dinosaur Fossil Hunter na Kickstarterze okazała się sporym sukcesem. Debiut gry ma nastąpić jeszcze w tym roku. Na 10 sierpnia wishlist na ta produkcję wynosił 55 tys. graczy.

– Przekroczyliśmy nasz początkowo zakładany cel – i to o 360 proc. Sama kampania wpłynęła też bardzo pozytywnie na rozpoznawalność gry (a także pozostałych naszych produkcji) i uzyskała odznakę przyznawaną przez Kickstarter – “Project we love” – powiedział Wyszyński.

Studio poinformowało w czwartek o umowie z Marcinem Sergiuszem Przybyłkiem, znaną postacią w cyberpunkowym świecie literatury science-fiction. Umowa dot. wyprodukowania gry na podstawie książki i opowiadania z uniwersum CEO Slayer. Tytuł ma być największą produkcją w dotychczasowym portfolio.

– Jest to produkcja o ogromnym potencjale, o czym może świadczyć, iż kolejna seria pisarza „Gamedec” tworzona przez inne studio zebrała w tym roku ponad 170 tys. USD w kampanii Kickstarter, co pokazuje ogromny potencjał dzieł autora. Liczymy że gra CEO Slayer docelowo stanie się naszym największym projektem i wiążemy z nią duże nadzieje – skomentował Jacek Wyszyński.

Oprócz tych gier na zaawansowanym etapie produkcji są także: Castle Flipper, ZooKeeper i Farming Life. W produkcji są także: Soviet Space Engineers oraz gry mobilne: Car Mechanic Simulator 2021 Auctions oraz Occupy Mars Mobile. Oprócz tego na etapie preprodukcji są Kingslayer Tactics, RV Renovation, CEO Slayer oraz kilka innych tytułów, które spółka ogłosi niebawem.

– Nasza strategia zakłada dywersyfikację produkcji, co pozwala nam spokojniej patrzeć na przyszłość. Każdą z naszych produkcji opracowuje osobny zespół developerski, co sprawia, że prace toczą się niezależnie. Mimo kilku zespołów mamy opracowany wspólny ‘firmowy’ workflow i strukturę organizacji, co pozwala nam optymalizować część pracy i sprawia, że ewentualne zmiany w składach zespołów przychodzą bez większego trudu. Musimy pamiętać, że w Lublinie nie istniały do tej pory duże firmy z branży gier. Dywersyfikacja produkcji jest koniecznością, aby zbudować doświadczone zespoły developerskie w naszym regionie. Oczywiście nie będziemy realizowali „produkcji” 15 gier jednocześnie. Pamiętajmy, że typowa gra powstaje 2-3 lata, ale uważam, że należy cały czas poszukiwać, badać rynek, tworzyć nowe pre-produkcje do realizacji w przyszłych latach – z których następnie do produkcji wybierzemy te z największym potencjałem – opisał strategię spółki Jacek Wyszyński.

Pyramid Games to lubelski producent gier. Spółka istnieje od 2012 r., a jednym z jej głównych akcjonariuszy jest giełdowy PlayWay. W studiu pracuje ponad 30 deweloperów tworzących (oprócz projektów autorskich) również gry na zlecenie spółek takich jak: Ultimate Games, Gaming Factory czy PlayWay.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT pyramid, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR