We wtorek na rynek trafiła nowa rekomendacja DM Banku BPS dla akcji Monnari. Nowe zalecenie brzmi kupuj z ceną docelową 8,05 zł. Chwilę po publikacji raportu kurs akcji odzieżowej spółki zareagował kilkuprocentowym wzrostem. Na zamknięciu poniedziałkowej sesji jeden walor wyceniono na 6,50 zł.
Analitycy DM Banku BPS nie zakładają kolejnych akwizycji i przejęć w najbliższym czasie. W szacunkach nie zawarto m.in. potencjalnego połączenia ze spółką KAN, która mogłaby dodać do sieci ponad 100 placówek oraz ewentualnej akwizycji kilku sklepów w dobrych lokalizacjach od konkurencyjnej sieci, która zmierza wycofać się z Polski. Eksperci nie wykluczają, że do wiążących rozstrzygnięć może dojąć w 2014 r., jednak ze względu na brak konkretnych ustaleń, plany te nie zostały uwzględnione w obecnej prognozie.
– Nasza poprzednia rekomendacja z ceną docelową 5,53 zł (kupuj z dnia 17 lipca 2013 r.), w której wskazywaliśmy istnienie ponad 18 proc. potencjału wzrostowego została zrealizowana z nawiązką, a kurs w listopadzie 2013 r. dotarł do historycznego maksimum (7,69 zł) i obecnie po korekcie znajduje się na poziomie 6,60 zł. W międzyczasie spółka podała istotne informacje, które wpływają na ocenę inwestycyjną i zostały przez nas uwzględnione w obecnych szacunkach. Obejmują one zakończenie układu z wierzycielami przy jednoczesnym pozostawieniu nieruchomości w wewnętrznych strukturach spółki, co implikuje szereg pozytywów, dodatkowo biorąc pod uwagę perspektywy i oczekiwane wyniki finansowe odzieżowej spółki, oparte na konserwatywnych założeniach wzrostu organicznego podwyższamy wycenę akcji do 8,05 zł utrzymując zalecenie inwestycyjne kupuj, gdyż zawiera w sobie 22 proc. potencjał wzrostowy. – uważają analitycy DM Banku BPS.
>> Zobacz analizę wskaźnikową spółki uwzględniającą wyniki za III kwartał. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat Monnari znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Eksperci spodziewają się, że wzorem ubiegłego roku, w 2014 roku Monnari otworzy kolejnych 12 sklepów, a powierzchnia handlowa wzrośnie o 10,7 proc. do 19,8 tys. mkw. Prognoza na kolejne lata zakłada otwarcie pięciu placówek netto, jednakże ze względu na bogatszą kolekcję i jej lepszą ekspozycję biuro zakłada zwiększenie powierzchni nowo otwieranych salonów do 250 mkw ze 160 mkw, począwszy od 2015 r. Docelowo powierzchnia na koniec 2015 i 2016 r. wyniesie odpowiednio 21,1 i 22,3 tys. mkw. Analitycy sądzą, że Monnari rozszerzy kolekcje o krótkie serie, które pojawiły się w ofercie już w 4Q’13. Według szacunków, ponad 20 proc. kolekcji jest szyta w Polsce, co umożliwia szybką realizację.
Broker spodziewa się, że spółka za 2013 r. osiągnie 17,5 mln zł zysku EBITDA (+56,8 proc. r/r). W 2014 roku wynik ma wzrosnąć r/r o 30 proc. do 22,7 mln zł, a w 2015 r. o 8,5 proc. 24,7 mln zł. Prognoza dla marży zakłada wzrost z 12,1 proc. w 2013 i do 13,5-13,6 proc. w 2014 i 2015 r. Poprawę (jednakże w mniejszym stopniu, za sprawą rosnących podatków – rozliczanie tarczy podatkowej) odnotuje zysk netto, który w 2014 roku jest szacowany na 17,5 mln zł po wzroście z 14,7 mln zł w 2013 r., tj. +18,7 proc. r/r.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej Monnari po wynikach za ostatni kwartał. >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
We wtorek akcje Monnari zyskują na wartości o blisko 4 proc. Jeden walor jest wyceniany na 6,75 zł. W ostatnim czasie kurs akcji odzieżowej spółki utknął w trendzie bocznym. W ubiegłym roku notowania Monnari popisały się imponującym rajdem. Kurs akcji podskoczył z około 1,30 zł na ponad 7 zł.