Rok 2020 będzie pracowity dla Vivid Games. Studio w szacunkowej prognozie finansowej zapowiada ponad 3 mln zł zysku w 2020 r. Inwestorzy byli więc ciekawi w jaki sposób Vivid Games zamierza wypracować taki wynik.
– Przychody w 2020 roku będą generowane z istniejącego już portfolio 20 gier mobilnych, jak również premier 15 nowych gier oraz wpływom z nowych platform sprzętowych – w tym przede wszystkim Nintendo Switch. Dodatkowo generujemy coraz większe przychody z subskrypcji, a w planach są również nowe formaty reklamowe, które powinny zwiększyć wpływy z wyświetlania reklam. Pracujemy również nad wzrostem metryk monetyzacyjnych całego portfolio, co przynosi coraz bardziej wymierne wyniki – powiedział w rozmowie na żywo Remigiusz Kościelny.
W I kwartale 2020 Vivid planuje premiery 5 nowych gier mobilnych. 4 nowe gry pojawią się również na konsoli Nintendo Switch. W całym 2020 roku studio planuje 15 premier nowych gier, ale mimo to nie będzie zwiększać zatrudnienia.
– Nie planujemy zwiększenia zatrudnienia. Aktualna liczba pracowników jest wystarczająca do przeprowadzenia i ukończenia obecnych projektów – powiedział Remigiusz Kościelny.
Do tej pory największym hitem spółki były dwie części gry Real Boxing. Kontynuacja serii jest możliwa, ale na razie studio skupia się na innych projektach.
– Marka Real Boxing pozostaje naszą największą marką. Przychody w 19’ roku były wyższe w stosunku do 2018. Potencjalna kontynuacja jest możliwa, jednak trzecia część wiąże się z znacznymi inwestycjami i długim czasem realizacji. W chwili obecnej pracujemy nad grami dostępnymi na rynku, ponieważ widzimy dużo miejsca na dalsze wzrosty – ocenia Remigiusz Kościelny.
W 2019 roku Vivid Games zdecydował się wejść na rynek gier na platformę Nintendo Switch. W związku z tym w lipcu studio nawiązało współpracę z Qubic Games. Od czasu rozpoczęcia współpracy pod koniec 2019 roku na konsoli Nintendo zadebiutowały już pierwsze gry Vivid Games (Space Pioneer, Sheep Patrol), a prezes jest zadowolony z wyników obu gier.
– Po podpisaniu pierwszej umowy z QubicGames 12 lipca daliśmy sobie pewien czas na sprawdzenie jak będzie się nam razem pracować. Jesteśmy zadowoleni zarówno ze współpracy jak i pierwszych wyników sprzedaży gier Space Pioneer i Sheep Patrol w grudniu. Drugą umowę na nasze największe marki podpisaliśmy w grudniu. Gier pokroju Real Boxing nie ma ani na Nintendo Switch, ani na innych dużych konsolach w związku z czym widzimy tam duży potencjał przychodowy – powiedział prezes Kościelny.
Prezes Kościelny zapowiedział też, że wybrane gry studia publikowane na Nintendo Switch planują wydawać również na platformie PC (Steam). Pierwszą z nich będzie Space Pioneer, który znajduje się już w trakcie portingu.
Palącym problemem dla spółki jest kwestia spłaty obligacji. W związku z tym nie zabrakło pytań inwestorów o tą dość istotną kwestię. Prezes zapewnił, że z wykupem obligacji serii A nie będzie problemów.
– Wykup obligacji będziemy finansować za pomocą finansowania zewnętrznego w postaci kredytów bankowych i nowej emisji obligacji, którą planujemy przeprowadzić w lutym. (…) Jesteśmy pewni że nie utracimy płynności finansowej, przychody ze sprzedaży zwiększają się – negocjowane linie kredytowe jak również środki z emisji nowych obligacji zabezpieczą nam spłatę obligacji serii A – odniósł się do tej kwestii prezes Kościelny.