aiaospfl
Advertisement
PARTNER SERWISU
vbtavlwl

Sprzedaż online Answear.com wzrosła wstępnie o 33 proc. r/r do 375 mln zł w IV kw. 2022 r.

Omawiane walory:

Sprzedaż online Answear.com wzrosła o 33 proc. r/r do 375 mln zł w IV kw. 2022 r., podała spółka, prezentując wstępne dane. Sprzedaż online za 12 miesięcy 2022 r. wyniosła 982 mln zł i wzrosła o 36 proc. r/r.

answear,wyniki,handel,online,ecommerce

Sprzedaż online Answear.com wzrosła wstępnie o 33 proc. r/r do 375 mln zł w IV kw. 2022 r.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w IV kwartale 2022 r. wzrosły o 39 proc. r/r do 359 mln zł, zaś w całym 2022 r. zwiększyły się o 42 proc. r/r do 969 mln zł, podano.

– Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33 proc., co w połączeniu z bardzo dobrymi wynikami III kw. 2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40 proc., czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31 proc., i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale – czytamy w komentarzu zarządu.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Answear.com wskazał, że jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując realizację dynamicznych wzrostów, pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych obserwowanych w 2022 r.

– Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych w czwartym kwartale, jak i w całym 2022 roku, to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy oraz wysokiej skuteczności w jej egzekucji, przejawiającej się między innymi w:

– optymalnym zatowarowaniu kolekcji jesień-zima 2022 i efektywnym zarządzania zapasami magazynowymi, trafnie odpowiadającym na potrzeby konsumenta na poszczególnych rynkach regionu;

– rozwoju oferty w nowych kategoriach, premium, sport/outdoor, oraz home & lifestyle, cieszącej się dużym zainteresowaniem zwłaszcza w okresie przedświątecznym wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów;

– bardzo dobrych rezultatów ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 oraz w I poł. 2022 – nowe rynki obecnie generują sprzedaż powyżej założonych planów;

– efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki oraz skutecznie wspomagały sprzedaż w najważniejszym okresie dla biznesów on-line, czyli Black Friday/Black Week oraz okresie świątecznym;

– pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej – skutecznych działań sprzedażowych na rynku ukraińskim;

– usprawnień technologicznych i operacyjnych pozwalających na utrzymanie najkrótszych możliwych czasów dostawy, mimo zwiększonych wolumenów zamówień, skutkujących wysokim stopniem satysfakcji klientów – wymieniono w komunikacie.

– Za nami rekordowy czwarty kwartał, w którym wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Cieszy również utrzymanie wysokich dynamik wzrostu, mimo wysokiej bazy z zeszłego roku, zwłaszcza w czwartym kwartale. Konsekwentnie pokazujemy, że nasz biznes ma solidne fundamenty i jest odporny na tymczasowe zawirowania gospodarcze i dekoniunkturę, dzięki czemu jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat