
(Fot. mat. prasowe)
Liczba sklepów ma sięgnąć ok. 7 500 w 2027 r. (wobec 2 847 na koniec stycznia br.)
Strategia LPP zakłada ok. 30 mld zł przychodów z 6 tys. sklepów Sinsay w 2027 r.
„Perspektywa strategiczna Grupy LPP na lata 2025-2027” zakłada m.in., że motorem napędowym LPP będzie marka Sinsay, która ma wygenerować ok. 30 mld zł przychodów w 2027 r. (wobec 10 mld zł w ub.r.) z sieci ok. 6 000 salonów (wobec 1 512 obecnie).
– Sinsay – wyjątkowy i wysoce skalowalny model biznesowy:
* Markowy produkt, atrakcyjne ceny, nowoczesne salony w bliskim sąsiedztwie wspierane bardzo silnym kanałem internetowym
* Zaspokojenie podstawowych potrzeb klientów z mniejszych miejscowości z ograniczonym dotąd dostępem do rozpoznawalnych marek i nowoczesnego konceptu zakupowego
* Sinsay marką pierwszego wyboru dla klientów z mniejszych miejscowości, oferującą model zakupowy 24/7
* Design & Value w mniejszych miastach unikalną kategorią na rynku – czytamy w prezentacji.
Plany LPP zakładają 51-52 proc. marży brutto, 18-19 proc. marży EBITDA w 2027 r.
„Perspektywa strategiczna Grupy LPP na lata 2025-2027” zakłada m.in. osiągnięcie 51-52 proc. marży brutto oraz 18-19 proc. marży EBITDA w 2027 r. wobec odpowiednio: 55,2 proc. i 21,1 proc. w ub.r.
Plany na poszczególne lata to marża brutto na poziomie 53-54 proc. w 2025 r. i 51-52 proc. w 2026 r., zaś w zakresie marży EBITDA – odpowiednio: 19-20 proc. i 18-19 proc.
Koszty operacyjne jako procent sprzedaży mają wynieść po 41-42 proc. w każdym roku w tym okresie (wobec 42,6 proc. w ub.r.).
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.