
Strategia Vivid Games zakłada m.in. ‚Real Boxing 3’ w 2024 r., emisję akcji na 10 mln zł (Fot. Vivid Games)
– Przyjęta strategia opiera się na następujących filarach:
1. Rozwijanie kompetencji deweloperskich.
2. Tworzenie gier mobilnych.
3. Rozwój poprzez strategiczne partnerstwa – czytamy w komunikacie.
– Korzystając ze zbudowanego know-how oraz dużej społeczności zaangażowanych użytkowników chcemy stworzyć kolejne gry ze świata RB, zaczynając od ‚Real Boxing 3’. Tytuł będzie różnił się od wcześniejszych wersji. Będzie wzbogacony o multiplayer oraz wątek fabularny, trafi do bardziej wymagających odbiorców, których będzie w stanie zatrzymać na długo. Chcemy, by w ramach rozwoju uniwersum powstała nie tylko angażująca gra, ale także inne formaty rozrywkowe oparte na tej samej fabule. Równolegle rozwijać będziemy gry segmentu blast. Bazując na mechanice sprawdzonej i rozwiniętej w ‚Eroblast’, stworzymy kolejne gry, rozbudowane o zupełnie nowe elementy rozgrywki. Pomoże nam w tym nie tylko zgromadzone doświadczenie, ale również tworzona wewnętrznie technologia – napisał prezes Piotr Gamracy w liście dołączonym do prezentacji strategii.
Roadmapa „Real Boxing 3” zakłada concept development w I-II kw. 2023 r. i uruchomienie developmentu gry w II kw. br. Na I kw. 2024 r. zaplanowano „SL1 marketing” oraz „soft launch” gry, zaś „HL marketing” – na III kw. i „hard launch” – na IV kw. 20224 r., podano w prezentacji.
Gra będzie miała „połączone trzy filary”: „fighting game” – deck zawodników; „gym manager” – zadaniem będzie odbudowanie zaniedbanego klubu bokserskiego; „protagonista” – przewidziany jest rozwój bohatera, wymieniono także.
– Trzeci, nie mniej ważny, filar to partnerstwa strategiczne na wielu polach. Począwszy od co-developmentu z innymi studiami poprzez korzystanie z usług znanych wydawców (także na innych platformach), skończywszy na szeroko rozumianych partnerstwach medialnych i marketingowych, które pozwolą na wyskalowanie przychodów i rozszerzenie uniwersum naszych marek poza świat gier mobilnych – zapowiedział także prezes.
Plany w zakresie partnerstw na 2023 r. obejmują:
Real Boxing 3 (media partner)
Project C (co-development)
Project Blast (co-development)
Real Boxing Supporting Titles (UA partner), wymieniono w prezentacji.
Plany dotyczące partnerstw na 2024 r. zakładają „Project Real Boxing V (co-development)”.
W harmonogramie na 2024 i 2025 r. w dziale „Produkt” pojawił się także tytuł „Real Boxing V”.
W strukturze przychodów w 2025 r. 40 proc. ma pochodzić z gry :Real Boxing 3″, 30 proc. – z „Project C”, 20 proc. – z Blast Games i 10 proc. z pozostałych źródeł.
W strukturze zatrudnienia w tym czasie development ma stanowić 75 proc. (wobec 28 proc. w listopadzie 2022), big data – 7 proc., UA – 5 proc., zaś „general company” – 13 proc.
W ramach finansowania realizacji strategii spółka przewidziała: „Środki własne: RB3; co-development: Project C/ Blast Games; GPW: emisja akcji (10 mln zł), podano też w prezentacji.
Na początku marca Piotr Gamracy, który od 1 marca zasiada w fotelu prezesa Vivid Games, zapowiadał, że spółka przedstawi wkrótce nową strategię, która odzwierciedla jego plany i „jest adekwatna do potencjału drzemiącego w zespole”.
Na początku stycznia br. prezes Vivid Games Jarosław Wojczakowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji w zarządzie ze skutkiem na dzień 28 lutego 2023. Jak wówczas informowano, przyczyną rezygnacji jest chęć rozwoju zawodowego poza spółką. Zapowiedziano wtedy także, że do końca lutego br. prezes zarządu przekaże swoje obowiązki drugiemu członkowi zarządu – Piotrowi Gamracemu.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.