
Styczniowe wyniki Unsolved podbiły kurs akcji Artifex Mundi
Przychody segmentu free-to-play wzrosły w styczniu o 87 proc., do 2,4 mln zł. Wynik sprzedażowy segmentu skorygowany o wydatki na akwizycję graczy zwiększył się rdr. o 150 proc., do 0,9 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w styczniu 1,3 mln zł, wobec niespełna 1,8 mln zł rok wcześniej.

Przychody [tys. PLN] Źródło: DM BDM SA, spółka
Motorem napędowym wzrostu giełdowej spółki jest mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Po czasowym zmniejszeniu nakładów na akwizycję graczy dla aplikacji, związaną m.in. ze zmianami w środowisku iOS i ich wpływem na rynek reklamowy, Artifex Mundi począwszy od ostatnich dni grudnia 2021 r. sukcesywnie zwiększa skalę wydatków reklamowych. W styczniu br. wyniosły one 1,5 mln zł.
– W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy nad dostosowaniem strategii UA i mechaniki monitoringu skuteczności kampanii do nowych uwarunkowań. Jesteśmy zadowoleni z efektów wykonanej pracy, stąd w ostatnich tygodniach istotnie zwiększyliśmy skalę inwestycji reklamowych dla Unsolved. Mamy wszelkie podstawy ku temu by sądzić, że wróciliśmy z Unsolved na ścieżkę wzrostu, co pozwoli nam w kolejnych okresach dostarczyć naszym akcjonariuszom wielu powodów do zadowolenia -– komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. Skonsolidowane przychody sięgnęły 25,73 mln zł w 2020 r.