Informacja prasowa 5 lipca 2016 r.
Auxilia oferowała 2,5 letnie obligacje serii A, o wartości nominalnej 1000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 9 proc. w skali roku i odsetkami wypłacanymi kwartalnie. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji jest zastaw rejestrowy na wierzytelnościach Emitenta o wartości min. 150 proc. wartości emisji. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni mogli zapisywać się na obligacje do 30 czerwca.
– Bardzo nas cieszy tak ogromne zainteresowanie naszą emisją obligacji, zwłaszcza w obecne panującym, trudnym otoczeniu rynkowym. Jednocześnie potwierdza to, że zmiany w Spółce idą w dobrym kierunku, a inwestorzy dostrzegli jej potencjał inwestycyjny. Pozyskany kapitał przyczyni się do dalszego dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa – powiedział Krzysztof Górka, Wiceprezes Zarządu Auxilia.
Celem emisji obligacji było pozyskanie środków na stworzenie dwóch nowych oddziałów w rejonie Lubelszczyzny oraz Pomorza. Dodatkowo pozyskany kapitał ma posłużyć zwiększaniu zespołów sprzedażowych w istniejących oddziałach, a także na finansowaniu obsługi spraw klientów, pozyskanych w wyniku rozbudowy działu sprzedaży.
– Zgodnie z obraną strategią rozwoju, zakładającą dalszy dynamiczny wzrost wartości naszego portfela, wzrosło nasze zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Duże zainteresowanie naszymi obligacjami sprawiło, że będziemy mogli dalej koncentrować się na segmencie premium naszego rynku, który zapewnia najwyższy poziom rentowności – dodał Krzysztof Górka, Wiceprezes Zarządu Auxilia.
Auxilia jest prężnie rozwijającym się graczem, który należy do grona TOP 5 firm z rynku odszkodowawczego z szacowanym udziałem w rynku w granicach 6-8 proc. Z tytułu odszkodowań pozyskała jak dotąd ponad 250 mln zł wykazując się skutecznością blisko 85 proc. wygranych spraw prowadzonych w postępowaniu sądowym. Ostatni rok przyniósł znaczące zwiększenie dynamiki działalności – pozyskany portfel spraw odszkodowawczych w Q1 2016 wyniósł 14,5 mln zł, co oznacza wzrost o 50,4 proc. r/r. W samym kwietniu 2016 r. zakontraktowane roszczenia z pozyskanych spraw odszkodowawczych wyniosły 4,3 mln zł. Wzrost wyników osiągnięty został w znacznej mierze za sprawą unikalnego systemu budowy i funkcjonowania sieci sprzedaży. Dzięki wprowadzeniu sprawdzonego modelu wyceny spraw, nasza skuteczność w oszacowaniu ich wartości wynosi 90 proc.
Strategia rozwoju zakłada więc rozwijanie przyjętego modelu działalności. Spółka dynamicznie rozbudowuje sieć sprzedaży, której fundamentem są oddziały stacjonarne, zlokalizowane w sześciu miastach w Polsce. Wokół tych oddziałów budowane są zespoły doradców. Siłą spółki jest rozbudowana strategia współpracy z obecnymi i potencjalnymi pracownikami działu sprzedaży, która równolegle realizuje cel budowania stabilnej kadry doradców, a jednocześnie w sposób elastyczny tworzy szybko rosnącą siatkę informatorów i doradców funkcjonujących w tzw. „sieciach” pod nadzorem koordynatorów.