PARTNER SERWISU
sprjkevj

Tarczyński zmianą terminu raportu zaostrzył apetyt na dobre wyniki

Omawiane walory:

Giełdowy producent kabanosów ogłosił, że sprawozdanie finansowe za miniony okres zaserwuje już w najbliższy piątek. Maklerzy zacierają ręce i liczą, że marże Tarczyńskiego ponownie utuczyły się na korzystnych cenach surowca mięsnego.

Tarczyński przesunął termin publikacji publikacji raportu za pierwszą połowę 2015 roku. Pierwotny termin wyznaczony na 28 sierpnia zastąpiono datą 14 sierpnia. Eksperci odczytali ten ruch, jako sygnał, że spółka ma za sobą udany okres i chce zaprezentować wyniki lepsze od konsensusu.

W tym roku giełdowy producent kabanosów już raz pokazał się z dobrej strony. W I kwartale spółka popisała się 15-proc. wzrostem przychodów r/r, 81-proc. poprawą na poziomie EBIT i ponad 100-proc. dynamiką zysku netto. Do tego czysty zarobek o 34-proc. przewyższył konsensus rynkowy. Marża zysku brutto ze sprzedaży powiększyła się z 20,5 proc. do 24,5 proc., w czym spora zasługa taniego surowca.>> Zobacz szczegółowe omówienie wyników Tarczyńskiego za I kwartał 2015 r.

Maklerzy w prognozach na II kwartał dla Tarczyńskiego ostrzą sobie zęby na kolejną porcję sytych wyników. Eksperci z DM mBanku spodziewają się, że wolumen sprzedaży produktów przetworzonych spadnie r/r o 3,9 proc., ale będzie to wyłącznie efekt przesunięcia świąt wielkanocnych. W 2015 roku wyższa sprzedaż z tytułu świąt miała miejsce w pierwszym kwartale. Mimo to, prognozowana wielkość przychodów za miniony kwartał powinna być wyższa r/r o 2,4 proc. Biuro liczy też, że w II kwartale średni przychód na kilogram surowca wzrośnie o 10,2 proc. do 19,3 zł/kg, co wynika ze zwiększenia proporcji sprzedaży produktów bardziej przetworzonych.

– Naszym zdaniem, na każdym kilogramie sprzedanego produktu Tarczyński w 2Q’15 zarabiać będzie 5 zł, czyli o 30,5 proc. r/r więcej. Wpływ na wzrost marży mają niższe ceny surowca mięsnego. W 2Q’15 pozytywny wpływ na wyniki będzie miała niższa wartość wydatków reklamowych. W 2Q’14 koszt kampanii reklamowej był na poziomie 2,5 mln zł, natomiast w 2Q’15 ten naszym zdaniem spadnie do 0,5 mln zł. W bieżącym roku większość wydatków reklamowych została poniesiona w 1Q’15 (4,3 mln zł). – prognozuje Jakub Szkopek z DM mBanku.

W sumie DM mBanku spodziewa się w II kwartale wzrostu EBITDA grupy o 47 proc. r/r i ponad 102-proc. przyrostu EBIT. Po wynikach za pierwsze półrocze biuro nie wyklucza podwyższenia własnych całorocznych prognoz rezultatów EBITDA do 47-50 mln zł, a wyniku netto 15-17 mln zł.

W środę akcje Tarczyńskiego utrzymują się nad kreską, a wzrost nie przekracza 1 proc. Jeden walor jest wyceniany na 13,56 zł. W tym roku notowania giełdowego producenta kabanosów radzą sobie ze zmiennym szczęściem. Stopa zwrotu liczona od początku stycznia to plus 3,4 proc.

wykres_tarczynski

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat