vwvcpbeg
Advertisement
PARTNER SERWISU
nzynwzuc

Ten Square Games miał 24,8 mln zł zysku netto w III kwartale

Omawiane walory:
Ten Square Games odnotował 24,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 58,77 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Ten,Square,Games,wyniki,2020,gry

Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.

Zysk operacyjny wyniósł 31,19 mln zł wobec 66,48 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 34,49 mln zł wobec 67,26 mln zł, a EBITDA skorygowana 54,82 mln zł wobec 74,43 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 147,95 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 179,26 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2021 r. spółka miała 110,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 119,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 486,95 mln zł w porównaniu z 443,9 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 134,79 mln zł wobec 135,67 mln zł, a EBITDA skorygowana 166,8 mln zł wobec 150,8 mln zł.

– W ciągu dziewięciu miesięcy 2021 r. płatności wyniosły 481,9 mln zł i były wyższe 36,8 mln zł niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Za wzrost przychodów w 2021 r. odpowiada w głównej mierze dynamiczny rozwój gry ‚Hunting Clash’, która miała globalną premierę w trzecim kwartale 2020 r. Płatności dla tego tytułu wyniosły 85,3 mln zł w bieżącym roku, a zatem odnotowano wzrost o 81 mln zł względem ubiegłorocznych przychodów. Tytuł ten jest intensywnie rozwijany przez zespół produktowy, który koncentruje się na oferowaniu nowych funkcjonalności oraz działaniach live-ops, mających na celu zwiększenie atrakcyjności gry dla istniejących i nowo pozyskiwanych użytkowników. Gra wspierana jest również istotnymi nakładami marketingowymi – dla trzech kwartałów 2021 roku koszty user acquisition wyniosły 47,7 mln zł – czytamy w raporcie.

>> Gaming na giełdzie VII >> Seria czatów inwestorskich – listopad >> Konferencja online – 16-17 listopada >> Sprawdź!

Wzrost przychodów z powyższego tytułu zbiegł się ze spadkiem przychodów dla gry ‚Fishing Clash’, dla której w 2021 r. ograniczono również wydatki marketingowe – wydatki te wyniosły 68 mln zł, a zatem odnotowano spadek o 44 proc. względem ubiegłego roku, co jednak przełożyło się na spadek marży operacyjnej o jedyne 13 proc. W pierwszej połowie 2020 roku spółka, wykorzystując sytuację na rynku (w wyniku globalnej pandemii wirusa COVID-19 w drugim kwartale 2020 roku przejściowo gwałtownie spadły przeciętne koszty płatnego pozyskiwania użytkowników), poniosła jednorazowo wyjątkowo wysokie nakłady marketingowe przy utrzymywaniu wysokiej rentowności kampanii marketingowych. Poziom tych wydatków nie został utrzymany w 2021 r – ceny pozyskania gracza wróciły do poziomów sprzed okresu pandemii.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 112,19 mln zł wobec 119,38 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat