Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

Ten Square Games miało 10,4 mln zł zysku netto w I kw. 2019 r.

Opublikowano: 2019-05-22 10:07:40

Omawiane walory:

Ten Square Games odnotowało 10,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 5 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs producenta i wydawcy gier mobilnych spada dziś o blisko 5 proc.

Maciej Popowicz, prezes zarządu (po lewej), Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy (w środku) i Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games (po prawej). Fot. spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 12,3 mln zł wobec 6,27 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 12,5 mln zł wobec 6,4 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 45,3 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 14,4 mln zł rok wcześniej.

– Najważniejsza gra w portfolio Ten Square Games – hitowa gra ‚Fishing Clash’ wygenerowała przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przychód w wysokości 37,5 mln zł, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost w porównaniu do I kw. 2018, kiedy wyniosły 7,6 mln zł. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) dla tej gry. Obecnie wynosi ok. 2 mln użytkowników, wobec 1,2 mln w I kw. 2018 – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

>> Merlin w sieci, piniądź leci – omówienie sprawozdania finansowego Ten Square Games po IV kw. 2018 r.

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w I kw. 2019 przychód na poziomie 4,1 mln zł (wobec 3,7 mln zł w I kw. 2018, +10 proc. r/r). Kolejna gra – „Wild Hunt” przyniosła w pierwszym kwartale 2019 2,4 mln zł przychodów (rok wcześniej: 0,7 mln zł, +242 proc. r/r).

– Koszty kampanii marketingowych w I kw. 2019 wyniosły 15,4 mln zł w porównaniu do 1,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W raportowanym okresie z wydatków marketingowych kwota 15 mln zł przypadła na promocję gry ‚Fishing Clash’, a 0,4 mln zł na promocję tytułu ‚Wild Hunt’ – czytamy dalej.

Największymi rynkami odbiorców gier Ten Square Games są: Europa 42,1 proc. i Ameryka Północna 41,6 proc. oraz Azja 11 proc. Natomiast głównym źródłem przychodów są przychody ze sprzedaży związane z mikropłatnościami: 95,7 proc., wyświetlanie reklam w grze: 2,5 proc., oraz umowy licencyjne: 1,8 proc.

– Pierwszy kwartał 2019 to powrót gry ‚Fishing Clash’ na ścieżkę wzrostową w związku z dalszym rozwojem produktu i zapowiadanym zwiększeniem budżetów marketingowych. Gra jest przez nas cały czas rozwijana i uatrakcyjniana, m.in. poprzez wprowadzanie nowych elementów, funkcjonalności i ulepszeń takich, jak nowe rodzaje ryb i nowe łowiska. Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 najlepszymi miesiącami w historii gry. Gry ‚Let’s Fish’ oraz ‚Wild Hunt’ stabilnie się rozwijają, notując wzrosty przychodów rok do roku – skomentował wiceprezes Arkadiusz Pernal.

– Zgodnie z zapowiedziami, w kwietniu br. uruchomiliśmy fazę soft launch gry ‚Golf Rush’ – gra jest obecnie dostępna na pięciu rynkach: w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. Druga połowa roku również zapowiada się interesująco. Kolejne nasze plany to gry z obszaru hobby oraz dwie gry dla kobiet – dodał wiceprezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 10,25 mln zł wobec 4,88 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o TSGAMES)

  • Zielona końcówka tygodnia, CD Projekt po wynikach atakuje nowe szczyty

    Lepsze od prognoz wyniki kwartalne, nadzieje związane z GOG Galaxy 2.0 oraz wieści odnośnie gry Cyberpunk2077 windują kurs akcji CD Projektu w stronę nowych historycznych szczytów. Po wynikach drożeje również Asseco Poland. Cała warszawska giełda natomiast odreagowuje czwartkową przecenę, podążając śladem innych europejskich parkietów.

  • GPW próbuje odrabiać majowe straty, Ten Square Games i Pfleiderer tracą po wynikach

    Po słabszym początku notowań warszawska giełda wyszła na plus, dołączając do grona pozostałych europejskich parkietów. To może zapowiadać nadejście lepszej koniunktury w najbliższych dniach. Dziś w centrum uwagi są spółki publikujące wyniki kwartalne m.in. Ten Square Games, Pfleiderer i Wielton.

  • Czerwono w Warszawie, CD Projekt tanieje przed wynikami

    To jest wyjątkowo zimny maj na giełdzie w Warszawie. Od początku miesiąca WIG20 stracił blisko 7 proc. i pomimo solidnego wyprzedania, ma problemy z wygenerowaniem odbicia. W poniedziałek w dół ciągnie go CD Projekt i PGNiG.

  • Podatek handlowy wraca, Dino i inni detaliści tanieją na GPW

    Akcje Dino Polska tanieją o 5,7 proc., CCC o 5,1 proc., LPP o 4 proc., a Eurocash o 4,5 proc. po decyzji Sądu UE, że podatek handlowy w Polsce był zgodny z unijnym prawem. Nastroje na całym rynku są natomiast mieszane, a warszawski parkiet jest jednym ze słabszych w Europie. Dobrze radzą sobie za to spółki paliwowe.

  • Siódmy dzień spadków na GPW, gorąco na Enei i Ten Square Games

    Czarna passa warszawskiej giełdy trwa. Tym razem gorsze nastroje przywędrowały z Europy. Jedyną dobrą wiadomością jest to, że GPW jest wyprzedana, więc wzrostowe odbicie czai się już za rogiem.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku