xlnuhtdx
Advertisement
PARTNER SERWISU
pqotneam

Ten Square Games miało 10,4 mln zł zysku netto w I kw. 2019 r.

Omawiane walory:

Ten Square Games odnotowało 10,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 5 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs producenta i wydawcy gier mobilnych spada dziś o blisko 5 proc.

Maciej Popowicz, prezes zarządu (po lewej), Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy (w środku) i Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games (po prawej). Fot. spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 12,3 mln zł wobec 6,27 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 12,5 mln zł wobec 6,4 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 45,3 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 14,4 mln zł rok wcześniej.

– Najważniejsza gra w portfolio Ten Square Games – hitowa gra ‚Fishing Clash’ wygenerowała przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przychód w wysokości 37,5 mln zł, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost w porównaniu do I kw. 2018, kiedy wyniosły 7,6 mln zł. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) dla tej gry. Obecnie wynosi ok. 2 mln użytkowników, wobec 1,2 mln w I kw. 2018 – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

>> Merlin w sieci, piniądź leci – omówienie sprawozdania finansowego Ten Square Games po IV kw. 2018 r.

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w I kw. 2019 przychód na poziomie 4,1 mln zł (wobec 3,7 mln zł w I kw. 2018, +10 proc. r/r). Kolejna gra – „Wild Hunt” przyniosła w pierwszym kwartale 2019 2,4 mln zł przychodów (rok wcześniej: 0,7 mln zł, +242 proc. r/r).

– Koszty kampanii marketingowych w I kw. 2019 wyniosły 15,4 mln zł w porównaniu do 1,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W raportowanym okresie z wydatków marketingowych kwota 15 mln zł przypadła na promocję gry ‚Fishing Clash’, a 0,4 mln zł na promocję tytułu ‚Wild Hunt’ – czytamy dalej.

Największymi rynkami odbiorców gier Ten Square Games są: Europa 42,1 proc. i Ameryka Północna 41,6 proc. oraz Azja 11 proc. Natomiast głównym źródłem przychodów są przychody ze sprzedaży związane z mikropłatnościami: 95,7 proc., wyświetlanie reklam w grze: 2,5 proc., oraz umowy licencyjne: 1,8 proc.

– Pierwszy kwartał 2019 to powrót gry ‚Fishing Clash’ na ścieżkę wzrostową w związku z dalszym rozwojem produktu i zapowiadanym zwiększeniem budżetów marketingowych. Gra jest przez nas cały czas rozwijana i uatrakcyjniana, m.in. poprzez wprowadzanie nowych elementów, funkcjonalności i ulepszeń takich, jak nowe rodzaje ryb i nowe łowiska. Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 najlepszymi miesiącami w historii gry. Gry ‚Let’s Fish’ oraz ‚Wild Hunt’ stabilnie się rozwijają, notując wzrosty przychodów rok do roku – skomentował wiceprezes Arkadiusz Pernal.

– Zgodnie z zapowiedziami, w kwietniu br. uruchomiliśmy fazę soft launch gry ‚Golf Rush’ – gra jest obecnie dostępna na pięciu rynkach: w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. Druga połowa roku również zapowiada się interesująco. Kolejne nasze plany to gry z obszaru hobby oraz dwie gry dla kobiet – dodał wiceprezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 10,25 mln zł wobec 4,88 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat