
(Fot. Ten Square Games)
Zysk netto na poziomie 35,3 mln zł to rezultat o 4 proc. niższy od konsensusu opracowanego przez PAP. Przychody ze sprzedaży okazały się zbieżne z szacunkami opublikowanymi przez spółkę początku kwietnia.
Skonsolidowana EBITDA Ten Square Games w I kwartale 2020 osiągnęła poziom 38 mln zł i była o 206 proc. wyższa niż przed rokiem oraz o 6,6 proc. niższa od oczekiwań. Efektywna stawka podatkowa w I kwartale 2020 uwzględniająca ulgę IP Box wyniosła 9,8 proc.
Flagowa gra grupy – Fishing Clash wygenerowała w I kwartale 2020 roku 85 mln zł płatności, co oznacza wzrost o 17 mln zł w porównaniu do IV kwartału 2019, kiedy wyniosły one 68 mln zł. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w I kwartale 2020 wyniosła ok. 2,9 mln, w porównaniu do ok. 1,9 mln w ostatnim kwartale 2019 roku.
W I kwartale 2020 płatności wygenerowane przez Fishing Clash w każdym z miesięcy dynamicznie rosły i wyniosły w styczniu 24,4 mln zł, w lutym 28,6 mln zł, w marcu 31,7 mln zł. Po sezonowym obniżeniu poziomu wydatków marketingowych w 4Q 2019, od stycznia spółka wróciła do wyższych nakładów. Wydatki marketingowe na Fishing Clash wyniosły 5,6 mln zł w styczniu, 5,5 mln zł w lutym i 7,2 mln zł w marcu.

Źródło: Spółka
W kwietniu 2020 szacunkowe płatności z Fishing Clash po raz kolejny osiągnęły rekordowy poziom i wyniosły aż 43,7 mln zł, przy nakładach marketingowych w wysokości 19,2 mln zł. Pierwsza połowa maja to kontynuacja intensywnego marketingu i dobrej passy przychodowej. Gra Let’s Fish wygenerowała w I kwartale 2020 roku przychody w wysokości 3,9 mln zł (-8 proc. k/k) , a gra Wild Hunt przyniosła 3,5 mln zł przychodów (+29 proc. k/k). Przychody z gier Flip This House, Solitales oraz Hunting Clash, znajdujących się w fazie soft launch, nie osiągnęły jeszcze istotnych poziomów.

Przychody z gier. Źródło: Spółka
Struktura geograficzna przychodów Ten Square Games w I kwartale 2020 była następująca: Ameryka Płn. 40,3 proc., Europa 41,4 proc. oraz Azja 13,6 proc., pozostałe rynki 4,7 proc. Największa część przychodów (ponad 96 proc.) Ten Square Games generowana jest z mikropłatności w grach (In App purchases).
– Płatności generowane przez Fishing Clash dynamicznie się zwiększają i przekroczyły w kwietniu poziom 40 mln PLN, który jeszcze niedawno mógł się wydawać całkowicie poza zasięgiem. Grę cały czas rozwijamy, poprawiając parametry monetyzacyjne, a ponadto widzimy zwiększone zainteresowanie grami mobilnymi w ostatnich miesiącach, związane z tym, że ludzie przebywając dłużej w domach, chętniej korzystają z gier mobilnych. Analizując na bieżąco rozwój sytuacji na rynku User Acquisition i zachowania graczy, w połowie marca zdecydowaliśmy się na bardzo dynamiczne zwiększenie nakładów na marketing. Pozwoliło nam to skokowo zwiększyć liczbę graczy, którzy, liczymy na to, zostaną z nami na długo i pozwolą trwale podnieść bazę przychodową. Sytuacja na rynku jest bardzo dynamiczna a my, dzięki naszemu zapleczu analitycznemu i sprawnemu podejmowaniu decyzji jesteśmy w stanie szybko dostosowywać swoje działania do bieżącej sytuacji – mówi Maciej Zużałek, nowo powołany prezes Ten Square Games.
– Na dziś nadal nie odczuwamy negatywnych aspektów sytuacji związanej z koronowirusem. Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. W Chinach cały czas czekamy na certyfikację gry Fishing Clash – jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem – Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy istotnych przychodów z rynku chińskiego – mówi Arkadiusz Pernal, Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.
– W 4Q 2019 roku uruchomiliśmy w fazie soft launch na Androidzie aż trzy nowe gry – dwie gry kobiece: Flip This House i SoliTales oraz nową grę myśliwską – Hunting Clash, bazującą na naszych doświadczeniach outdoorowo-symulacyjnych i związanych z mechaniką gry Fishing Clash. Na obecnym etapie budują bazę graczy i bardzo szybko się rozwijają. Obecnie wprowadzamy poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Wszystkie trzy chcielibyśmy udostępnić szerzej na globalnym rynku jeszcze w tym roku. Pozwoli to znacznie zwiększyć bazę użytkowników, dzięki czemu będziemy mieli możliwość dalszego ich rozwijania i testowania na większą skalę oraz przede wszystkim finalnej ich oceny – dodaje Maciej Zużałek.
Na koniec I kwartału 2020 roku Grupa posiadała 105 mln zł środków pieniężnych (z których 27,37 mln zł zostanie przeznaczone na wypłatę dywidendy), co daje jej bardzo duży komfort w dalszym rozwoju działalności i reagowaniu na potencjalne okazje biznesowe na dynamicznym rynku F2P.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r. W poniedziałek kurs akcji Ten Square Games urósł o 5 proc. Na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 539 zł.