
Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.
Najnowszy projekt Ten Square Game to Golf Royale, gra mobilna o golfie. Gra jest już w fazie „technical launch”, natomiast faza „soft launch” jest zaplanowana na przełom II i III kwartału 2021 r.
– Planujemy przejście do soft launch w II lub III kwartale, prawdopodobnie w III kwartale, ponieważ musimy jeszcze sporo dodać do gry, zanim będziemy mogli przetestować ją na szerszej grupie odbiorców – powiedział członek zarządu Wojciech Gattner.
W sumie spółka pracuje nad sześcioma nowymi grami. Najbliżej premiery jest Undead Clash, shooter o tematyce zombie z mechanikami „clash”. Gra jest w fazie produkcji. Premiera jest planowana na przełom 2021 i 2022 roku.
Pozostałe 5 projektów nie ma jeszcze tytułów. Ten Square Games podało tylko zarys i orientacyjne daty premier. Projekt 1 będzie grą kompetytywną opartą o funkcje społecznościowe, której premiera jest planowana jeszcze w tym roku. Projekt 2 to gra symulacyjna z elementami metagry „clash”. Tytuł ma się ukazać na przełomie 2021 i 2022 roku. Z kolei Projekty 3 i 4, nad którymi pracuje warszawski oddział spółki, będą grami hybrydowymi z silnymi elementami społecznościowymi. Ich premiera jest zaplanowana na odpowiednio 2021 i 2022 rok.
– Planujemy, że w tym roku trzy gry trafią do fazy soft launch: będzie to Golf Royale oraz gry produkowane przez studia w Warszawie i we Wrocławiu – powiedział podczas konferencji Wojciech Gattner.
BUM@TenSquareGames pracuje nad kilkoma nowymi clash’ami. Jeden z nich to zombie shooter pic.twitter.com/Twu5rUYImi
— Daniel Paćkowski (@DPackowski) March 23, 2021
Ponad 150 mln zł zysku netto w 2020 r.
W całym 2020 roku grupa Ten Square Games wypracowała 578 mln zł przychodów (626 mln zł płatności od graczy). Oznacza to wzrost o 140 proc. rok do roku (+158 proc. dla płatności). Skorygowana EBITDA wyniosła 226 mln zł (+162 proc. rok do roku), a zysk netto był na poziomie 152 mln zł (+100 proc. rok do roku). Tak jak w poprzednich latach, kluczowy wpływ na wyniki spółki miał stały rozwój i pozyskiwanie nowych graczy dla Fishing Clash. W 2020 roku gra wypracowała płatności od graczy na poziomie 562 mln zł (+172 proc. rok do roku). W kulminacyjnym drugim kwartale ubiegłego roku średnia miesięczna liczba graczy w Fishing Clash wyniosła 6,9 mln – blisko pięć razy więcej niż rok wcześniej. Znaczne wzrosty liczby graczy odnotowały w 2020 roku także pozostałe tytuły Ten Square Games. Łącznie płatności użytkowników w grach urosły dwuipółkrotnie do kwoty ponad 625 mln zł. Mocny start zanotował m.in. Hunting Clash – kolejna gra hobbystyczna, która na początku 2021 roku, tj. niespełna pięć miesięcy od globalnego startu, weszła do grona 250 najlepiej zarabiających gier w amerykańskim Google Play.
– Dobry start Hunting Clasha utwierdził nas w przekonaniu, że tworzenie gier typu „Clash” to jeden z podstawowych kierunków, w którym chcemy się rozwijać. Trzecia produkcja z tej serii rozpoczęła się w przedostatnim kwartale 2020. Mamy też inne, bardzo konkretne, pomysły na nowe gry, które są i będą dalej intensywnie rozwijane w pierwszym półroczu 2021 roku. Silna pozycja finansowa daje nam możliwości dalszych inwestycji w rozwój TSG – dodaje Maciej Zużałek.
W kolejnych kwartałach Ten Square Games stawia na dywersyfikację przychodów w oparciu o budowę nowych zespołów poza Wrocławiem oraz aktywności na rynku M&A. Od zeszłego roku w Warszawie działa już zespół, który pracuje nad nowym tytułem, trwają również przygotowania do otwarcia studia w Berlinie.
– Za nami rok, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Jestem przekonany, że obrana w 2020 roku strategia daje nam szansę dalszego rozwoju i dywersyfikacji biznesu. Dynamika wydarzeń pierwszego kwartału 2021 roku utwierdza nas w przekonaniu, że ten rok będzie również bardzo dynamiczny – podsumowuje Maciej Zużałek.
Dywidenda uzależniona od efektów rozmów o przejęciach
Podczas konferencji pojawiła się także kwestia wypłaty dywidendy z zysku za 2020 r. Ten Square Games planuje podzielić się zyskiem, ale wysokość stawki uzależnia od potrzeb związanych z negocjowanymi obecnie przejęciami.
– Myślę, że wypłacimy jakąś dywidendę. Wysokość dywidendy będzie zależała przede wszystkim od naszej opinii – w momencie wydawania rekomendacji – dotyczącej fuzji i przejęć oraz możliwości inwestowania w przyszłość TSG. Będzie to produkt uboczny oceny dokonanej na podstawie tego, jak dużą wartość można stworzyć w przewidywalnej przyszłości dzięki fuzjom i przejęciom – powiedział Zużałek.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.