
Fot. Spółka
– To społeczność jest najważniejszym elementem większości współczesnych gier i jedną z najsilniejszych cech Fishing Clash. Dlatego też chcemy zapewnić fanom Fishing Clash więcej możliwości interakcji. Poszerzenie obecności Fishing Clash o przeglądarki daje nam możliwość dotarcia do nowej grupy graczy i powiększenia tej społeczności. Dodatkowo, otwiera nam to również nowe możliwości w obszarze marketingu i partnerstw biznesowych opartych na przykład na podziale przychodów. To nowy element ekonomii gry z perspektywami na dalszą poprawę jej rentowności.– komentuje Andrzej Ilczuk, prezes zarządu Ten Square Games.
Fishing Clash na dużym ekranie
Decyzja o rozszerzeniu obecności Fishing Clash o przeglądarki to pierwsza próba eksperymentu TSG z trendem „cross play”. Co ciekawe, Fishing Clash był początkowo grą przeglądarkową, a następnie przekształcił się w najpopularniejszą mobilną grę wędkarską. Spółka postanowiła skorzystać z coraz popularniejszej praktyki rynkowej udostępniania gier mobilnych w wersji na przeglądarki, oferując graczom możliwość cieszenia się ulubioną grą na szerszej gamie urządzeń. Dzięki temu posunięciu TSG przenosi to, co najlepsze w mobilnej grze wędkarskiej na duży ekran. Gracze doświadczają wędkarskich przygód, korzystając ze wszystkich funkcjonalności gry mobilnej na większym ekranie, który jeszcze lepiej pozwala wczuć się w grę. Kolejnym planowanym w przyszłości etapem projektu jest połączenie kont gracza w aplikacji i przeglądarce. Tym samym TSG chce w przyszłości zapewnić użytkownikom możliwość zmiany miejsca rozgrywki między platformami, w dowolnym momencie, z zachowaniem aktualnego postępu w grze, niezależnie od tego, z której z nich ostatnio korzystali.
Jak zaznacza studio, poszerzenie obecności Fishing Clash o przeglądarki wpisuje się w trend kompatybilności tytułów z wieloma platformami.
– Wersja przeglądarkowa Fishing Clash to nie tylko szansa na zainteresowanie grą nowych graczy, ale także nowe pole do działań marketingowych. Ponadto, otwiera ona TSG nowe możliwości zawierania partnerstw biznesowych w oparciu m.in. o podział przychodów z gry, rozbudowując możliwości monetyzacji gry. Dodatkowo, wersja przeglądarkowa gry, podobnie jak uruchomienie TSG Store, to projekt ukierunkowany na podnoszenie efektywności finansowej Grupy TSG. W październiku TSG Store otrzymał nową szatę graficzną, a jego oferta została poszerzona o przedmioty z Hunting Clash -informuje studio.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.